Du säger alltså att större hästar placerar sig sämre i tävlingar än små och nätta hästar?? Det låter ju väldigt vettigt?!.
Vad synd att jag är så lång att jag behöver en större häst -då kommer jag aldrig att kunna vinna några klasser??
Attan också... jag väger 9 kg mer än dig... då är det kört för min del...
Bara för att Classic har mer muskelmassa än MB. betyder ju inte det att hon orkar mindre? hon är säkerligen lika uthållig...fast egentligen skulle man väl ha stått med stetoskop och egna ögon för att se hur de båda hästarna mår efter en 1.60 runda i olika temperaturer.
Att dra sådana paralleller som att tyngre hästar inte har lika lätt för sig är som att säga som Hitler - "de med stora näsor är av den ariska rasen." ??
Det handlar mycket om vad hästen har för Power och hur mkt tryck den har i sina galopp/hoppsprång.
Classic tycker jag hoppar med bra teknik och ryggverksamhet och kraftfulla, nogranna språng.
MB hoppar också bra men tycker att vid de tillfällen han blir spänd (som till exempel omhoppningen till GP i falsterbo) tappar ryggen i sprången.
angående - maratonlöparen och bodybildern= har lättast för sig inom vad??
förresten så trodde jag trodde vi jämförde två hopphästar, inte en hopphäst och en voltigehäst??
jag har aldrig sett en bodybilder springa maraton eller vice versa... man tränar/tränas ju för sitt ändamål.
Classic har mycket större rutin...hon har gått på internationell nivå i några år.
MB gick en I-tävling förra året. Dock desto fler i år men han varvar fortfarande med 1.30 klasser mot 1.60 klasser. Säger inte att det är något fel i det...
Men ska man behöva det med en häst som nu är så himla bra som ryttaren säger? Tycker det tyder på en viss instabilitet.
Ja och tänk om tidningarna skulle skriva om alla hästar som får hysterianfall, sparkar människor och gör allt möjligt djävulskap?! Vi har ju ingen aning om hur MB är på bortaplan es. det inte har skrivits någonting... än.
Ja maria hade en bra helg i Gera.
Ja Classic hade tolv fel, då såg du kanske också att Malin hade 4 fel med Flippan, Maria hade 6 fel och Rolf-Göran hade 8 fel med Mc Kinley.
Peder och MB startade inte ens den klassen så vi har ingen aning om de hade löst det bättre ?!