Re: Pialotta och Tatiana

Men det var ju ett halvår sedan vi trakkade Tatyana, har du inte märkt det?
:cool:

..jo men ändå... som riddare med vit springare måste man ju rycka ut till de sköna damernas undsättning även om det är lite sent... :)

ååå, tur att hon inte vet vad hon missade! jag måste fundera på ett nytt namn, att ha en riddare på vit springare i hasorna måste vara angenämt! ;)

Pialotta!!

Jag lovar, om jag nånsin stöter på ett inlägg där du oskyldigt blir utsatt kommer jag till din undsättning (bara du ger faan i Tatiana ;)) Du behöver inte ens byta namn...

Re: Gem Twist

Det kostar 35.000 att betäcka med Carnute. Du måste beställa sperma nu till nästa säsong! Quidam kostar det dubbla... Förresten, Gem Twist ansågs av många som världens bästa hopphäst.

Re: Gem Twist

Ja, men jag SÅG det inte förrän en annan ryttare satt upp - sedan fattade jag inte alls varför alla pratade så mycket om Milton

(så imponerad är jag inte av John W (jag är ifs imponerad av alla svårklassryttare, särskilt av de som tar fram egna hästar), förrutom att han får hästarna att hålla, vilket är ett adelsmärke för varje ryttare)

Carnute

I love Carnute, vilken häst! Om jag någonsin blir rik och vågar hoppa seriöst igen skall jag köpa en hoppehäst efter honom.

Roligt för henne. men varför en stor bild på fjärdepristagaren och inte på vinnaren??

För att det var en österikisk sida och hon är från österike, svenska förbundets sida brukar ju ha bilder på svenskarna även om de inte vunnit eller hur?

...kan det inte vara så att man ville ha en vacker :d bild på sidan??? :angel:

Re: Carnute

Kan det vara den lille franska Jappeloup du menar?

Han tävlade i världscupfinalen i Göteborg. Det stod mellan honom och hästen Big Ben som var runt 180 cm hög.
Lite "David och Goliat". :D

Alltså... Varför kan de inte visa gamla finaler (ritter med hästbytena tex VM) i tv för?
De kan ju visa annan gammal sport o matcher hur som helst annars ju!! :mad:
De kan väl inte kosta ngt o visa ngt sådant i repris då e dar ngra år på nacken redan??
Någon som vet??

Re: avel o så

Måste bara få spinna vidare vad gäller avel o så de kan gå... :)
Det var en artikel i "Ridport" efter Dermott Lennon vann VM. I denna artikel skrev historian bakom Liscalgot o hur hästen kom till Dermott fyra år gammal och även dennes bakgrund.
Jag tyckte de var en sån kul historia o kom o tänka på den då jag läste inläggen här ang avel.

Jo, d började med att ägarna till Liscalgot (Laurence Harvey of Crossmaglen, Newry, County Down) flyttade in i ett stort hus nära där Dermott själv kommer ifrån.
Efter att ha fixat o donat med huset o gården så kom de på att en häst framför deras nu så kolossala hus skulle ju vara fint.

Sagt o gjort ett sto (Tulla's Pride uu: Tula Rocket) köptes in. Det gick ett tag så de kom på att det skulle va fint med ett föl vid stoet som gick o betade framför deras gods.
Då de inte var så mycket för avel så löste de problemet enkelt genom att knalla med sitt sto till en nära belägen granne som råkade ha en hingst.

Och inte vilken som helst utan tyd en rätt bra sådan (Touchdown e: Galoubet A, ee: Willpower, u: Lady ).... o så kom Liscalgot till världen! :love:
Visst e de som att läsa "Penny" från då man var liten? :D

obs: :p alla namn har jag hittar på nätet o kan inte själv säga att d e helt korrekta

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ingen rår på den svenske världsettan Henrik von Eckermann som nu toppar världsrankningen i hoppning för 26:e månaden i rad.
Svar
0
· Visningar
224
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
71
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 351
Senast: fio
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka