Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Hoppning Jag har en häst som har mycket humör och egen vilja. Sist hon skulle tävla (banhoppning) så vägrade hon gå från insläppet och stod bara...
Svar
5
· Visningar
762
Senast: Angel_23
·
S
Hoppning Man får väl se det som positivt, hon är lugn och avslappnad och stark i kroppen så hon kan hoppa riktiga språng, men eftersom vi i flera...
Svar
18
· Visningar
2 921
Senast: Winci
·
Hoppning Hur hög får man tävla i bara tävlingsskortan? (och ridbyxor, stövlar och annan utrustning så klart ;)) På lokala tävlingar har jag sett...
Svar
13
· Visningar
1 221
Senast: LitenIsa
·
J
Hoppning Hejsan! Jo, jag undrar hur får man tag i TR? Hur långt är ett galoppsprång? 3 m eller 3,5? Hur långt ska det vara mellan 2 hinder med 2...
Svar
1
· Visningar
1 035
Senast: amalia
·
Hoppning Jag har till och från hoppat min travare under de 5 åren jag har haft. Det har inte blivit så regelbundet eftersom han fortfarande...
Svar
5
· Visningar
868
S
Hoppning Jag ska eventuellt låna en häst i sommar. Han är 12 år och endast lite hoppad. Har dock hoppat 80 bana med rutinerad ryttare men han är...
Svar
11
· Visningar
3 436
Senast: Appache
·
T
Hoppning Var och tittade på en liten clear round idag (klubbtävling). Där var ett ekipage där tjejen var väl i 10-års åldern som red en stor...
Svar
18
· Visningar
1 384
Senast: elefanten
·
Hoppning *ber om ursäkt för att jag är TOTALT efterbliven på tävlingsfronten* Men... det här med poäng - hur får man egentligen dom? Är olika...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: starcraft
·
C
Hoppning Vid vilken ålder kan man börja med löshoppning och då menar jag inte lite bommar på marken utan "lite " högre hinder?
Svar
2
· Visningar
871
Senast: Mitrolle
·
J
  • Låst
Hoppning Hejsan! Jag har precis börjat hoppa lite med min nya häst. Det är en stor häst på ca 165 cm hög och jag undrar hur långt det ska vara...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: ylba
·
S
Hoppning Min häst har mestadels travhoppats på sistone (har hoppat med ponnyer och avstånden blir ju tokiga för oss då) med den påföljd att så...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: Dinosaur
·
N
Hoppning Vilket avstånd ska man ha mellan bommarna när man galopperar över dem? Och när man travar, det är en d-ponny för övrigt och han är...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: Notorius
·
Hoppning Tycker mi att det är ett måste om man hoppar på gräs :confused: ska starta en LB på gräs och sak då använda m. magplatta e inte så högt...
2
Svar
23
· Visningar
2 754
Senast: zilla
·
D
Hoppning Undrar om det är mer än vi som har följande problem?? Hästen går alltid bra i första klassen, pigg o glad och gör vad han skall...
Svar
14
· Visningar
1 792
Senast: Mitra
·
Hoppning Ursäkta men jag måsste bara fråga... hur länge räknas en häst som unghäst i hoppning/tävling? hur gammal får den vara som älst för att...
Svar
2
· Visningar
2 388
Senast: RedHotChili
·
Hoppning Är det tillåtet att hoppa ett hinder som inte ingår i banan? Var på en tävling idag där ett ekipage hoppade torrgraven som inte ingick.
Svar
10
· Visningar
1 188
Senast: TIGERgirl_87
·
Q
Hoppning Jag har nu på senaste tiden upptäckt att min häst fullkommligt skiter i små hinder..Han är själv ca 175 i manken. Det var igår andra...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Qudexco
·
Hoppning Att hoppa för ofta i veckan ger ju självklart stora slitage på benen, det är det ingen tvekan om. Jag känner en som kan hoppa sin häst...
Svar
6
· Visningar
2 265
Senast: noppitoppan
·
D
Hoppning Hej! Jag undrar hur ni förbereder er inför en tävling, alltså hur ni lägger upp träningen... Sedan undrar jag också hur mycket ni tävlar...
Svar
5
· Visningar
1 470
Senast: Jensan_89
·
H
Hoppning Det är inte JAG som påstår detta, men kan man "hoppa ofta om man vet hur man ska göra?" Vill bara veta.. :)
Svar
2
· Visningar
757
Senast: sanwan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka