Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Distans Jag har ett tag vart inne på att börja rida distan men olika saker har hela tiden komit i vägen. Men nu gör jag ett försök igen. Har...
Svar
0
· Visningar
1 155
Senast: lina89
·
Western Jag är på jakt efter ett nytt träns till min pålle, men jag vet inte riktigt vad jag vill ha. Jag tänkte att man kanske kunde få lite...
2
Svar
34
· Visningar
5 976
Senast: Jannice
·
Islandshäst Letar efter ett bett som jag kan använda både på mitt sto som tävlas och på unghästarna som till hösten ska vänjas vid bett. Jag har...
Svar
8
· Visningar
1 315
Senast: Marlan
·
Western Läste en artikel där om att quartrar med mycket vitt (painttecknade) kunde dubbelreggas..mig veterligen gäller väl fortfarande "one...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 652
Senast: Em-Jay
·
Dressyr Svårt att veta om frågan passar bäst här eller på ridning i grundutb.syfte..? Ponnyn vi har kastar gärna om galoppen, mest i höger varv...
Svar
3
· Visningar
1 025
Senast: kryddan
·
Distans Som jag förstått så blir man kanske tvungen att övernatta med sin häst om man vill kunna delta i en del distanstävlingar. Jag är själv...
Svar
4
· Visningar
1 607
Senast: Decibel
·
Dressyr Hej alla dressyrnördar! Vad kör ni för egen uppvärmning/stretch för er kropp innan/efter ni ridit? För att hålla er rörliga och...
Svar
10
· Visningar
1 796
Senast: Kookaburra
·
Trav har funderat på att köpa en royal ergo då jag hört att den ska va bra för ryggen när man kör tittade på lite bilder och priser.. Min...
Svar
3
· Visningar
1 684
Senast: Majzan
·
Islandshäst från stor häst sas, vad tycker ni har varit svårast? Lättast? Vad skiljer sig i att rida islandshäst jämfört med stor häst...
2
Svar
30
· Visningar
5 144
Senast: eszereth
·
Hoppning Vill kolla om någon här har koll på vad som krävs för att kvala till Falsterbo, det är ett visst antal nollor i 1.20, hur många? Skall...
Svar
1
· Visningar
1 365
Senast: Docka
·
Trav Fick årets hingstbok i veckan och blir lite undrande till villkoren på honom. Han är den ende som jag hittar från Menhammar utan...
Svar
9
· Visningar
2 044
Senast: Masse
·
Trav Hej! Jag har en liten travare hemma. Han är 19år idag och har gått som ridhäst de senaste 7åren. han är en sk lycklig pensionär med...
Svar
12
· Visningar
2 173
Senast: Alfred
·
Dressyr Vad tror ni blir de nya stora flugorna på tävlingsbanorna i år, alltså utrustningsmässigt? För det måste väl vara fler än jag som snart...
Svar
18
· Visningar
3 501
Senast: Angel
·
Islandshäst Jag undrar hur ni ser på saken, jag har länge funderat på att skaffa en havsblå - ljusblå tävlingskavaj, inte en mörk, vill sticka ut...
Svar
12
· Visningar
2 623
Senast: Petronella
·
N
Dressyr Hej! Har sökt i forumet men har inte riktig hittat det jag vill ha svar på. Är på jakt efter en ny dressyrsadel och har hittat en...
Svar
11
· Visningar
4 249
Senast: Rumpnissen
·
Islandshäst Hej! Jag undrar vad de är som gäller pessoa bett på tävling? Jag vet att det inte får användas i lätta klasser. Har ridit på de förut...
2
Svar
22
· Visningar
3 103
Senast: kryddelydd
·
Islandshäst Vågar man tävla med 240 grams boots eller finns risken att de blir tyngre av t ex. sand/lera som fastnar? De flesta domare brukar ju slå...
Svar
11
· Visningar
1 518
Senast: yew98fq
·
Dressyr Hej! Funderar på att köpa en konstlädersadel, en Tecna. Någon som har erfarenhet av denna sadel?
Svar
9
· Visningar
2 158
Senast: Feritopia
·
Islandshäst Tänkte höra hur ni gör när ni tränar era unghästar vid hand och går promenader osv. Jag har en 08a som jag går med nu och tränar fram...
Svar
8
· Visningar
1 438
Dressyr Ja, vart kommer egentligen passagen ifrån? Jag har för mig att hingstar utför passage för att imponera på ston men är inte helt säker...
2
Svar
25
· Visningar
5 100
Senast: Kookaburra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar