Vad ska ni betäcka med 2012?

Sv: Vad ska ni betäcka med 2012?

Det är ju bara att lägga till både henne och mor eftersom du redan har morfar och mormor på allbreed ;)

Om det är Pepper du har köpt så är det lite racing på mammas möderne.

Wrangler: OM det är Pepper så är hennes mormor Miss Robin Kid, som är
ue Question Mark :love:

Jag lyckades tyvärr inte :cry:.

Jag kan fixa om du verifierar att det är Pepper!

Nej men va f. Det kan det ju inte vara om du har Diesel som pappa...

Måste ju vara Pepinic, annars någon äldre avkomma....

Shit vad jag snurrar nu.....

Berätta istället vad hon heter så löser jag det. :D:o

Senast ändrad:

Jag kan fixa om du verifierar att det är Pepper!

Nej men va f. Det kan det ju inte vara om du har Diesel som pappa...

Måste ju vara Pepinic, annars någon äldre avkomma....

Shit vad jag snurrar nu.....

Berätta istället vad hon heter så löser jag det. :D:o

Vad gullig du är som vill hjälpa mig! Det stämmer att det är HH Miss Pepinic Chic som jag äger. Pepper (Masterpiece 2000) är hennes mamma och hon finns inte heller med på allbreed.

svar till alla

Jag äger Masterpiece 2000 "Pepper" vars ena avkomma är HH Miss Pepinic Chis "Pepinic"

Vem är det som har lagt in fel information om mitt sto på allbreed?
Namn är fel liksom ras och stamtavla. Någon har lagt in att mammans sida är Tennessee Walking Horse :(

Har lyckats ändra stammen nu men vet någon hur man kan ändra namnet på hästen till det rätta?

Senast ändrad:

Jag hittar henne inte ens när man söker på Masterpiece 2000. Dock finns hon ju på Pepinics stamtavla med rätt stam.

Fast det kan ju finnas en TWH med samma namn.... kolla det innan du ändrar något!

Den du pratar om fanns redan när jag lade in Pepinic, Pepper har ju
funnits innan du köpte henne :D, så det behöver ju inte vara något
som gjorts nu?

Masterpiece 2000 går inte att lägga in då man inte får lägga in så
stora siffror pga deras databas. Då blir det bara Masterpiece.
Men stammen på henne jag la in är inte fel, eller är det något typo
du sett?

Och om stammen och rasen är helt fel (Tennesse Walking Horse) så finns det ju med största sannolikhet en Tennesse Walking Horse med samma namn och då är det ju inte så sjyst att gå in och ändra i stammen på den.... :crazy:

Quarterhästen Masterpiece fanns säkert inte inlagd förrän du lade in den.

Igår så fanns det min "pepper" med rätt stam på faderns sida men med en TW stam på moders sida fast modern TW modern hade samma namn som Peppers QH mor ;) Blev lite paff.

Men ett par långryggade Wiescampston på en kortryggad cutting/reining.. Tänk om avkomman blir kort på ena sidan och lång på andra?

Då blir det ju en BANAN :eek:

mvh Eva

Nej varför skulle man göra det???

För det första är inte alla wiescamphästar långryggade (?), för det andra finns det typer inom wiescamp också, olika linjer som används till olika dicipliner med framgång. Så även mot cow/ranch/cutting/reining.

Naturligtvis är det lämpligt att använda sig av sådana ston då och inte några pleasurehästar eller tex "långryggade" vad det nu var för typ du syftade på. Alla wiescamphästar är inte 165 cm gångartshästar.... (som iof inte brukar ha lång rygg för det). Däremot är de sällan extrema åt något håll utan följer gamle Hanks tanke, en bra allrounder!

Linjeavlade wiescampare är ofta en bra outcross på de flesta linjer som inte redan har en massa w i sig och det är just så dom används på bästa sätt. Självklart är det lika viktigt att man använder rätt individer med rätt typ av linjer även om man väljer ur "wiescampfamiljen".
Men det är många namnkunniga och framgångsrika uppfödare som jobbar med dessa linjer och mer mot reining, cutting, ranch än mot gångartsgrenarna skulle jag påstå, den typen som skulle passa Bews hingst är tämligen vanlig om inte den vanligaste. Skipper W ligger bakom många fina cutting och reininghästar såväl som hästar inom de flesta dicipliner.

Någon som kan säga något om Mr Gentle Deduction? Såg att han var reiningstammad och av lite rejälare modell:).

mkt trevlig hingst! I like alot! Harlig i skallen, ror sig helt ok, har presterat fint. En riktigt go kille, tycker jag da.

(aterkommer om nan dag igen till traden angaende bananer och roda sma kottbullar ;) )

*kl*

Funderar på Runing Playboy till mitt sto..min första betäckning/föl endast för eget bruk,,. mamman har ingen superstam men är väldigt lugn och trevlig...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 067
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka