Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Hoppning är det vanligt att dom gör det? det kanske är någon som har en ponny/häst som bockar efter hoppet & landningen efter ett hinder? eller...
Svar
8
· Visningar
1 156
Senast: cerrox
·
A
Hoppning Måste bara få höra om det är någon annan än jag som har problem med att hoppa i Albion kontrol? Jag har precis köpt den och den är...
Svar
10
· Visningar
3 841
Senast: apocalypse
·
W
Hoppning Jag hört om vissa som ryter eller skriker på sin häst innan hindret (på träningar) samtidigt som dom piskar dom. Dom har då lärt hästen...
2
Svar
27
· Visningar
2 216
L
Hoppning Ska man hoppa stuts med en 1:åring? Ska man hoppa den varje vecka? Jag vill bara få reda på det för där jag jobbar säger ahn som hade...
Svar
12
· Visningar
1 660
Senast: fnorr
·
Hoppning Är det någon som vet hur det "förenklade protokollet" som används i div3 ser ut?? skulle vara bra att veta då jag har blivit ombedd att...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: toughcookie
·
J
Hoppning :confused: :confused: :confused: Jag bara undrar om min favorithäst är en underhäst i hoppning, eftersom han alltid blir hyr av sådanna...
Svar
9
· Visningar
1 197
Senast: Henchen
·
A
Hoppning Hejsan. Nu så skulle jag vilja ha lite tips ang. inhoppning med unghäst. har precis köpt en fbl. 02. som gått löp. men håller nu på...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Diabetikern
·
Hoppning Tävlar ni mycket på gräs? Vad tycker ni om det? Själv har jag bara tävlat på gräs en gång, och självklart ösregnade det den gången...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 146
Senast: Ramona
·
J
Hoppning Har ni några bra råd? Har aldeles nyss köpt ny häst, han har varit lite på halv fart och har ingen direkt hoppkondis nu och är inte...
Svar
13
· Visningar
926
Senast: My Beauty
·
Hoppning Har en lippizzanar hingst som jag ska börja tävla till våren, undrar om det finns många av den rasen på tävlingsbanorna. Min är...
Svar
17
· Visningar
1 875
Senast: Tovie
·
Hoppning Hej!! ja har börjat fundera på det där me kontrollmätning. Att ifall man tävlar andras ponnier och det skulle bli kontrollmätning och...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: frallanbrallan
·
Hoppning nu vill jag ha hjälp av er hoppkunniga! om man har ett hinder som är 90 cm högt t.ex. och har en bom, 90 cm före, är det meningen att...
Svar
7
· Visningar
3 589
Senast: Panikie
·
Hoppning hur är det egentligen? kan man träna en häst att få bättre teknik? min häst hoppar med typ ett ben i taget och inte i nån ordning och...
Svar
5
· Visningar
950
Senast: Panikie
·
P
Hoppning Jag brukar rida en "mitt emellan" :P c ponny själv är jag 162 cm och väger ca 44kg tycker ni att jag är för stor för att tävla i...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: shampiz
·
Hoppning Hur gör ni efter träning? Utvärderar ni någonting? Skriver upp eller bara tänker igenom, eller lägger ni bort träningen ur tankarna så...
Svar
10
· Visningar
1 163
Senast: Hot Shot
·
Y
Hoppning hej Vet inte om det är rätt att sätta in en tråd om detta? Vet dock inte annars hur jag ska få hjälp. Vi kan väl göra denna tråd...
Svar
4
· Visningar
1 464
Senast: Yoshi
·
M
Hoppning Är det nagon här fran Buke som har tänkt fara till Aachen och titta pa för-VM den 17-21/5? Jag bor för tillfället i Tyskland och har...
Svar
10
· Visningar
1 155
Senast: mi_os
·
C
Hoppning har läst i Tr och hittar inget som säger att det inte är "i princip fri betsling" eller vad det står för unghästar alltså alla...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: gamila
·
W
Hoppning Kan inte alla lägga ut sina scheman, vad gör ni och vilka dagar brukar de bli? Tex, markarbete, hoppning, ,skogen eller vila..mm..Dela...
Svar
13
· Visningar
980
Senast: Whitaker
·
K
Hoppning I veckan ska dottern hoppträna för instuktör för första gången med den nya b-ponnyn, spännande. Vi har provat några gånger själv och vi...
2
Svar
21
· Visningar
2 263
Senast: Han_naH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025