Sv: Hoppning på gräs
Jag har under mina 7 ar pa Irland faktiskt aldrig traffat nagon som inte har broddar pa sin hast nar man tavlar pa gras. Nagon enstaka gang har nagon glomt broddarna och hoppat utan (mindre banor), men aldrig att man gor det jamt och standigt. Det ar ren dumdristighet!!!
Grejen med jakt ar ju att man inte svanger, utan man galopperar rakt fram. Det ar lerigt bade fore och efter murarna, sa att ha brodd skulle gora varken till eller fran. Daremot ar det skaderisken som gor att man faktiskt inte anvander brodd vid ravjakt, da hastarna ibland maste ta nagra snedsteg for att balansera pa ojamn mark.IrishDraft skrev:Som någon nämde. Irland håller nästan enbart tävlingar på gräs, gärna stora fält som dom bara slår och delar upp på 2-5 banor. Dessutom rider dom mycket jakt där i skog och mark, broddar? Nix pix, inte ser man många hästar som halkar heller...
Jag har under mina 7 ar pa Irland faktiskt aldrig traffat nagon som inte har broddar pa sin hast nar man tavlar pa gras. Nagon enstaka gang har nagon glomt broddarna och hoppat utan (mindre banor), men aldrig att man gor det jamt och standigt. Det ar ren dumdristighet!!!