Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Okej fattar inte mkt av nya buke men hoppas jag lägger rätt, ska ju ha skydden när jag hoppar så :p Iafa ngn som har erfarenhet av...
Svar
8
· Visningar
1 330
Senast: palle
·
Hoppning Cavaletti/travbommar, samt galoppbommar - avstånd för liten storhäst? Sådär mellan tummen och pekfingret så jag har något att börja...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: Legacy
·
C
Hoppning Skulle vilja ha tips på bra övningar där man kan visa skillnaden mellan hästens utbildningsnivå i olika åldrar. Ska ha en clinic i...
Svar
3
· Visningar
820
Senast: Chippen88
·
T
Hoppning Hej alla glada som löshoppar era pållar. jag är ny på det här med löshoppning, men vill gärna testa med min 17åring eftersom han...
Svar
12
· Visningar
1 101
Senast: Tebazz
·
E
Hoppning Vi tänkte hoppa studs (3 hinder) med vår D-ponny (ca 144 cm hög). Hur långt ska det vara mellan hindrena?
2
Svar
25
· Visningar
5 723
Senast: Duchesse
·
M
  • Låst
Hoppning Hej! Tänkte höra vad ni anser om att införa kategori E hästen. Mellan ponny kategorierna är det bara 10cm som skiljer, men efter 148...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 455
Senast: Gunnar
·
S
Hoppning Min häst är hoppad 110 cm för instruktör...:) det går bra att hoppa 110 cm kryss(hon hoppar i kanten så det blir 110 cm) men.... när...
Svar
6
· Visningar
759
Senast: neferra
·
Hoppning jag skulle vilja ha tips på hoppsadlar med något svängd bom. någon som kan tipsa om vad som är värt att prova?
Svar
9
· Visningar
2 848
F
Hoppning Min ponny har gått LB hoppning och LA dressyr men sin förra ägare, han är 16 år o har inte tävlat på snart ett år. Jag har aldrig tävlat...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: svea08_
·
B
Hoppning hittade en del när jag googlade (och lägger ut dem för allmän information) Räcke/Stationata/Rättuppstående - Vertical/Straight Plank...
Svar
4
· Visningar
9 161
Senast: Sorbe
·
V
Hoppning Nu ber jag alla kloka bukefalister om hjälp. Tidigare i höstas var min häst halt, och nu har vi kommit igång såpass mycket att vi...
Svar
5
· Visningar
860
Senast: vansinnet
·
N
Hoppning Vad behöver man om man skall starta i en hopptävling om man är med utan tävlan? (går det?)
Svar
5
· Visningar
840
Senast: Real_Life
·
T
Hoppning hejsan! jag har inte så bra koll på vad de olika hindertyperna heter och hur de ser ut. kan typ oxer och räcke :angel: haha. så de...
Svar
15
· Visningar
2 507
Senast: Ingenting
·
P
Hoppning Hur fungerar detta med uppklassning ? Hur många placeringar måste man ha i en klass för att inte få starta "lägre"? Någon som har...
2
Svar
22
· Visningar
1 776
Hoppning Någon som har tips om hur jag ska göra för att min häst inte ska vara så rädd för hindren? Jag kräver inte att han ska hoppa några...
2
Svar
25
· Visningar
1 945
Senast: vikan
·
Hoppning Nu tar vi och lägger ut sommar eller vinterbilder när vi hoppar barbacka tycker jag! :) högt eller lågt gör detsamma! Bara det är ett...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: vikan
·
Hoppning Från vilken nivå måste man ha löst hästens tävlingslicens?
Svar
8
· Visningar
1 960
Senast: Dingelass
·
Hoppning Ungefär när är det lagom att hoppa in en häst ? Jag har ett fullblod som är 4 nu till våren.. Är det för tidigt att börja så smått ?
Svar
16
· Visningar
1 173
Senast: Nelle
·
Hoppning Som ni ser har det blivit lite förändringar, hoppning har fått underrubriker och jag har i väldigt liten skala börjat flytta trådar till...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: LenaH
·
C
Hoppning hur ofta tränar ni hoppning i veckan?
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 642
Senast: ponnylollo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar