Sv: Kategori E-häst
Så du tycker inte det ska finnas LD, LC, LB, LA o.s.v? Bara CR och stilhoppning och msv klasser? Ska man kvala till de msv klasserna då? Genom att få bra stillpoängshoppningar? Att rida snygg och effektivt är inte samma sak. Och självklart måste ju barn få tävla. Hur ska man annars komma långt. Alla dessa WC ryttare har ju inte börjat rida på senare dagar direkt.
Tycker samma sm jag tycker i dressyr tråden.
Ta bort dom olika klass indelningarna.
eftar som jag inte tycker att barn inte skall tävla så räker det med CR för dom och för ungdomar tycker jag att det bara skall finas stilhoppning och där behöver inga relaterande avstånd eller så och dom flästa som tävlar rider inte på så mycket högre nivå än msv nivå och det är ju inga inder för en minder häst/störe ponny att delta i och för dom som vill bli riktigt duktiga så måste man ha både stor hoppande och spidd hästar.
Halshug mej inte för dess åsikter men jag tyker inte att barn skall tävla oavset idrott och jag tyker även att ugdomarna skall lära sig att rida på ett bra sätt innan dom får tävla i omhoppning och på samma sätt blir vi av med diskutionen om att svenska ugdomar rider "dåligt" men man blir även av med allt nermätande.
Och storlekan har inte mycket att gör mad hur stor galopp hästen har, när jag red på gymnasiet så hade en i min klass en c-ponny som hade det svårt att få plats när avstånden var menade för häst.
Kram
Så du tycker inte det ska finnas LD, LC, LB, LA o.s.v? Bara CR och stilhoppning och msv klasser? Ska man kvala till de msv klasserna då? Genom att få bra stillpoängshoppningar? Att rida snygg och effektivt är inte samma sak. Och självklart måste ju barn få tävla. Hur ska man annars komma långt. Alla dessa WC ryttare har ju inte börjat rida på senare dagar direkt.