Kategori E-häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kategori E-häst

Tyvärr tog de bort tråden udner dressyr som kommit igång riktigt ordentligt.
Risken finns nog att denna ryker också.
Det ligger nämligen en tråd från 2004 som inte handlar om riktigt samma sak, men kallas samma o då rök den i dressyr forumet.

Tja varför inte? Dela upp kategorierna på längde galoppspårng istället. Finns ju B-ponnyer som har längre språng än C-ponnyer.

Kicket, ni har ju skapat en tråd i varenda forum typ så vissa spårar kanske ute lite:cool: Skulle ju bara vara bra om denna rök. Varför starta samma tråd i alla forum lixom, det är ju tydligen inte ens tillåtet.

Tja varför inte? Dela upp kategorierna på längde galoppspårng istället. Finns ju B-ponnyer som har längre språng än C-ponnyer.

Å andra sidan ska ju välridna hästar med bra ryttare kunna reglera sina galoppsprång :)
På lägre nivåer där ryttare och hästar kanske inte är såpass välgymnastiserade är ju heller inte relaterade avstånd med.

Det har det iofs rätt i:)
Så hur man än gör så är E-kategoriidén en dålig idé enligt mig och jag hoppas att den aldrig genomförs.

kl

Allting funkar ju bra idag så vf ändra på det? :cool:

Det har det iofs rätt i:)
Så hur man än gör så är E-kategoriidén en dålig idé enligt mig och jag hoppas att den aldrig genomförs.

Man kan inte sänka hindren i en klass bara för att vissa hästar hoppar för dåligt och river. Därför borde man inte heller reglera banorna för de med kortare galoppsprång. Det är ju en sak att ta i beaktande, likaväl som förmågan att hoppa höga hinder.

kl

Allting funkar ju bra idag så vf ändra på det? :cool:

Precis, jag har aldrig sett ngn häst som fått problem med avstånden eller höjden p.g.a att hästen är för lite, snarare ryttare som rider dåligt och inte kan hjälpa sina hästar med avståndet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Hästvård Jag har den senaste tiden sett en hel del studier som försöker ta reda på om hur mycket av sin egen vikt hästen kan bära. Man verkar...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 144
Senast: VegaL
·
Hästmänniskan Skulle gärna vilja ha lite hjälp om vilken storlek på häst som skulle passa mig bäst . Jag är en tjej på 25 år som till våren tänkte...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka