Hoppa studs (trekombination)

Sv: Hoppa studs (trekombination)

Jo det är klart att det kav variera lite i avstånd beroende på vilken ponny man har, men mer än ca 2 (?) meter kan det ju änna inte skilja.. och hoppar man då dessutom lågt så är det inte hela världen om man kommer pytte lite fel. dessutom vet ni ju inte ens hur dottern rider, hon kanske är duktig!! hennes mamma kanske bara ville veta vilka ungefärliga avstånd det ska vara, så att det blir någorlunda rätt.

men vet man inte skillnaden på studsserie och trekombination kanske man inte har koll på vad som är fel om avståndet inte stämmer.

Det tror jag nog, annars borde dom nog inte ha häst. sedan att inte ha koll på vad "hindertyperna" heter är en annan sak.. men äh ja vet inte, men inte tycker jag att man behöver ta hjälp av tränare, bara man hoppar lågt och att avstånden stämmer framför allt om man höjer.

man kan ju vara duktig på häst utan att ha koll på hoppning. är väldigt vanligt faktiskt, om man mest håller på med dressyr eller rider i skogen eller nåt.

jag tycker att man ska ha hjälp av ngn i början, tills man har tillräcklig koll för att göra saker på egen hand. och säger man uttryckligen att man inte är så hemma på hoppning behöver man definitivt ngn som kan hjälpa till och förklara. tycker jag.

jo klart man kan, men å andra sidan så tror jag inte att någon som är helt grön på hoppning börjar med att hoppa tre-kombination heller...

det kan så lätt bli missförstånd om man inte är riktigt inne i det man gör.

exempelvis:

någon säger tex att det är jättebra med serier för då kommer hästen inte fel, och någon annan tolkar det bokstavligt. det är ju viktigt då att man har rätt avstånd, kommer i rätt gångart/tempo in osv, saker som den orutinerade kanske inte har en tanke på.

nu vet vi ju som sagt inte hur det ligger till för TS, men det är ändå värt att betänka att det är lätt att missuppfatta saker som man inte är så väl insatt i.

jo klart det kan bli, jaja TS får väl komma och förklara hur de ligger till :angel: :D

Liknande trådar

Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: Elo
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Utrustning Jag har en ponny som nu har gått barfota i lite mer än ett halvår. Då han hittills bara har gått i hage o promenerar har han inga...
Svar
7
· Visningar
238
Senast: Tossa90
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka