hur ofta hoppar ni i veckan?

Sv: hur ofta hoppar ni i veckan?

1 gång/vecka för tränare.

Sedan hoppar jag ibland lite naturhinder, typ över bäckar,stockar osv. :)

1-2 gånger i veckan plus naturhinder i skogen när jag rider ut

Det jag menade var inte smällar som kan komma utifrån, tex från eventuella rivningar, utan inre smällar. De smällar som lederna tar stryk av osv...

En gång i veckan för tränare. Min häst har inte hoppat så mycket så det är lagom så. Däremot kan vi lägga in lite arbete med bommar emellan hoppträningarna också. :)

*kl*

Tränar hoppning 1 gång i veckan. Men det kan ju bli lite markarbete en gång i veckan också.:)

Jag brukar hoppa 3 gånger på 2 veckor, så 1,5 gång i veckan. :p Brukar bli lite markarbete med bara bommar någon gång emellan också, annars blir hästen för pigg och tycker det är för roligt.

Hoppar 2 gånger i veckan för tränare, samt en helgdag i månaden. Hoppar även en hel del naturhinder vi ute ritterna. Bommar och dulik används ofta vid vanligt markarbete.

hoppar en gång i veckan för tränare, hoppar även över stockar och diken ute i skogen ofta!

Innan när jag hade tillgång till ridhus så hoppade jag allt mellan 1-3 gånger i veckan , nu tränar jag 1 gång i veckan där jag hoppar o sen när jag orkar släpa ut hinderna så hoppar jag hemma ... men de blir inte så ofta...! :rofl: haha

Nu är inte jag ngn tävlingsryttare ( :angel: ), men hoppas jag får svara ändå :p

Mitt mål är att hoppa 1 gång/vecka med mina två medryttarhästar. Då kanske varannan gång för tränare. Just nu blir det någon gång/månad...alldeles för lite, enligt mig själv, då jag är lite mer åt "hopp-hållet" :p Men snart är jag (o hästarna) igång igen :devil: Kanske vågar jag mig på en tävling framåt sommaren?? (om allt går som det ska)

1 Hoppning, typ banhoppning.

I gång gymnastikhoppning, typ taknik och mujkgörande arbete över bommar, cavaletti och små hinder. Ingen hård hoppträningen alltså.

Jag hopptränar inte så ofta själv, blir väl 2-3 ggr per år. men mina medryttare brukar få hoppträna ibland. Oftast brukar det vara ett par gånger i månaden, vill dom hoppträna mer, så är det max 1 gång i veckan som dom får hoppträna.

1 gång i veckan för instruktör. Kan hända att jag hoppar lite på banan hemma, men det är väldigt sällan.
Hoppar ute i skog och mark i bland också. Uppskattas både av häst och ryttare!

Jag hoppar 1-2 ggr/ vecka. Den ena dan brukar jag höja upp lite högre, men det varierar mkt beroende på hästens dagsform..

en gång i veckan och sen på tävling.

Hoppar för tränare en gång i veckan, sen rider jag lite markarbete med bommar någon gång då och då.

Min A-tränare säger att man bör hoppa varje dag, så jag hoppar så ofta som möjligt. Detta motiverat på följande vis: Hoppar man bara en gång i veckan och därefter åker på ett 3-dagars meeting är hästens ben inte vana vid så hårda smällar så ofta. Hoppar man däremot varje dag så vänjer sig hästens ben.
Han menade då inte att man bör hoppa höja hinder varje dag utan kanske 30-50 cm varje dag förutom någon gång i veckan då man kan höja upp det.

varje dag ? det är inte bra !!
Veterinärer säger att man ska hoppa 1gång/veckan, men kan 2grr/veckA !!

Hoppar för tränare 1/vecka. När underlaget tillåter så kommer vi antagligen börja hoppa hemma också (har inget ridhus).

/Sanna

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
745
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Emma Byström är ridlärare och C-tränare i dressyr. När det är dags för hoppning är kontrollen för henne A och O – här delar hon en...
Svar
0
· Visningar
108
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 923
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar