hur ofta hoppar ni i veckan?

Sv: hur ofta hoppar ni i veckan?

1 gång i veckan per häst för tränare, sen tränar jag själv också!

Olika, har ju ridhus så behöver inte tänka på väder och vind i alla fall. Men hoppa höga hinder och träna seriöst i 1½-2 timmar brukar jag bara göra 1 gång varannan vecka. Hon är väldigt grön i hoppning hon har bara tränat hoppning sen sent i sommras och då hoppade vi bara några gånger i månaden. men nu brukar jag försöka hoppa flera gånger i veckan men bara ta några små hopp efter uteritt eller så eller efer ett dressyrpass så får hon hoppa något skutt. en gång i veckan tränar jag vägar och kombinationer och hoppa på volt med småhinder.

1 gång/vecka med några veckors uppehåll då och då.

Olika, har ju ridhus så behöver inte tänka på väder och vind i alla fall. Men hoppa höga hinder och träna seriöst i 1½-2 timmar brukar jag bara göra 1 gång varannan vecka. Hon är väldigt grön i hoppning hon har bara tränat hoppning sen sent i sommras och då hoppade vi bara några gånger i månaden. men nu brukar jag försöka hoppa flera gånger i veckan men bara ta några små hopp efter uteritt eller så eller efer ett dressyrpass så får hon hoppa något skutt. en gång i veckan tränar jag vägar och kombinationer och hoppa på volt med småhinder.

Alldeles eget ridhus ?

Max 1 gång per vecka, men har viloperioder från hoppträningen också, ibland i flera månader :P

kl.
Varannan vecka för tränare, men en del markarbete och cavaletti å dyl. emellan.

Jag hoppar 1 gång i veckan för tränare.
Hoppar oftast en gång till, tävling eller bara små övningar.

1 gång i veckan vanligtvis men nu harre bara blivit dressyr då pållen gärna rusar mot/ efter hinder:p

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
745
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Emma Byström är ridlärare och C-tränare i dressyr. När det är dags för hoppning är kontrollen för henne A och O – här delar hon en...
Svar
0
· Visningar
108
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 923
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar