Tips vid hoppning?

Sv: Tips vid hoppning?

Jag har inte gjort så mycket än, har utsatt honom för nya, "läskiga" saker och fått honom att klara sånt utan att stressa.
Tänkte att det kanske skulle gå lite bättre om han får prova sånna saker och se att han kan, trots att han inte tror det och stärka självförtroendet mer :idea:
Så snart ska jag nog försöka hoppa honom lite lätt igen :)
Har även tränat honom lite så att han inte ska skena över bommar som ligger på marken, utan gå :smirk:

Jag har inte gjort så mycket än, har utsatt honom för nya, "läskiga" saker och fått honom att klara sånt utan att stressa.
Tänkte att det kanske skulle gå lite bättre om han får prova sånna saker och se att han kan, trots att han inte tror det och stärka självförtroendet mer :idea:
Så snart ska jag nog försöka hoppa honom lite lätt igen :)
Har även tränat honom lite så att han inte ska skena över bommar som ligger på marken, utan gå :smirk:

Jättebra att du inte ger upp iaf.
Lycka till!!!:banana:

När du rider dressyr så ha hindren med på banan så att han vänjer sig av att dom är där o försök o få hindren o se mer inbjudande ut t.ex rivbara naturhinder dom flesta hästar hoppar hellre naturhinder;)

När du rider dressyr så ha hindren med på banan så att han vänjer sig av att dom är där o försök o få hindren o se mer inbjudande ut t.ex rivbara naturhinder dom flesta hästar hoppar hellre naturhinder;)

Det har jag redan, hinderstöden har frusit fast :rofl: Sen är bommarna "naturfärgade", så det är inga färger som stör heller

hej jag har en häst som jag har nu haft i snart 2.5år o hon va välldigt rädd för bomar o gå emmelan träd men jag började göra saker me heme från markan och sen gjorde saker från ryggen ...
Och med tiden har hon blivit glad . och ett tips le o va bestämd (le för om man ler brukar humöret bli bätre :angel: )

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 790
Senast: mamman
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 050
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar