Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Hoppning Det var så länge sen jag höll på och tävlade att jag inte har en susning om hur det fungerar och hur många poäng man ska ha osv. Jag ska...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: PrinceFair
·
B
Hoppning om man kollar i TR så står det ju att t.ex L:b för d-ponny är 90-1 m. Kan höjderna variera därimellan eller är det för att första...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: MissOnly
·
I
Hoppning Vad betyder det egentligen när det står att en klass är öppen?
Svar
2
· Visningar
1 331
Senast: PrinceFair
·
Hoppning Hej Har ett sto som älskar att hoppa, då jag inte är lika pigg på det (jag är feg) så brukar jag försöka löshoppa henne en gång/vecka...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: pollan
·
Hoppning Oftast klagas det ju på att bilderna användare tagit o lagt ut i hopp om att få sadelhjälp är tagna i fel vinklar osv osv. Nu har jag...
Svar
9
· Visningar
1 411
Hoppning Ja jag vet att 6 åringar får ju tävla i avd A om de är kvalade att gå på den höjden. Men nu undrar jag om man har ca 8 noller i 1.10...
Svar
10
· Visningar
1 123
Senast: Emsan
·
Hoppning Hur högt hoppar era shettisar utan ryttare?:d Den ena i mitt stall hoppar 60cm utan ryttare-..,:eek: :d Så hur högt hoppar era??
2
Svar
23
· Visningar
2 043
Senast: ponnylollo
·
Hoppning Skulle vilja ha tips på markarbete/hopp övningar som tränar balansen och sitsen vid hoppning. Inget för avancerat då jag bara hoppat...
Svar
2
· Visningar
1 265
Senast: Casey
·
K
Hoppning Vad menas med A,B,C tränare?? Förstår inte vad det är för skillnad. det är främst hoppning :confused:
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Farao
·
F
Hoppning Hej! På torsdag ska vi hoppa på min ridskole-lektion. Det är lustigt att alla i gruppen (alla är ganska nybörjare) är så nervösa innan...
Svar
7
· Visningar
902
Senast: Fredrika77
·
E
Hoppning Heej! Jag undrar ifall ni har några tips angående hur man lär sig att se avsånden (till häst)? Jag vet att ett galoppsprång är 3,5 m och...
Svar
4
· Visningar
2 489
Senast: Punkity
·
Hoppning Är usel på avstånd, så lost att jag inte enns vet ungefär runt hur många meter man brukar lägga avstånden :o Hästen är en liten en...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Ainon
·
Hoppning Vet någon vart man kan beställa en Charles owen Hampton eller showjumper ridhjälm? Hittar ingen internetsida som säljer :confused...
Svar
3
· Visningar
1 429
J
Hoppning Disskuterade min 3-åring med min hopptränare och han tyckte jag skulle fortsätta löshoppa honom (är löshoppad sedan 2 års ålder). Nu...
Svar
11
· Visningar
2 207
Senast: clint Eastwood
·
F
Hoppning Hej vet ni några snygga jackor som man kan ha över en säkerets väst utan att det ser dumt ut. Visa gärna bilder. Tack på förhand:bow:
Svar
2
· Visningar
1 110
Senast: maaatilda
·
C
Hoppning hejsan är nu ute å letar efter en häst att köpa! för den jag har nu på foder kan jag ej eller vågar ej köpa eftersomhan e tätt mellan 2...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: diartistakasha
·
N
Hoppning Kanske är en dum fråga menmen. Finns det utrustning som ofta gör att hästen hoppar bättre, såsom senskydd, magplatta, nosgrimmor osv...
2
Svar
23
· Visningar
2 743
Senast: My Beauty
·
Hoppning Har en unghäst som blir 5 i år, som precis börjat hoppas av en annan ryttare med mer rutin än mej. Hon hopptränar 1 gång i veckan och...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: matjo537
·
Hoppning Jag ska ut och hopptävla i sommar (har inte tagit grönt kort än) men vad gäller för regler om ryttarens klädsel? Har hört det här...
Svar
11
· Visningar
2 771
Senast: banjo
·
Hoppning Har lite funderingar kring det.. :p Säg att man ska hoppa en bana på 80cm på tävling, skam an då mäta hindren från översta sidan av...
2
Svar
21
· Visningar
2 236
Senast: Kikkilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar