Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Hoppning Visst har jag tävlat på ridskolan med deras hästar men nu ska jag iväg själv med egen häst. Jag skulle bli jätteglad om ni kunde dela...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: _Pandora_
·
A
Hoppning Windy tycker det är väldigt roligt att hoppa, och det tycker jag med, så ca en-två gånger i veckan brukar vi hoppa ganska intensivt. Hon...
Svar
8
· Visningar
5 165
Senast: Charmelione
·
E
Hoppning Någon som vet någonting om denna sadel? Eller om någon har/har haft? ;)
Svar
9
· Visningar
1 270
Senast: Fjanton
·
Z
  • Låst
Hoppning Tänkte vi kunde ha en liten "komenterings tråd" ang olika banbyggare :) Alltså ni komenterar olika banbyggare från eran egen åsikt...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: Tulip
·
U
Hoppning vilket avstånd ska de vara om man har bommar i en solfjäder på volten? vilket avstånd ska de vara ytterst och vilket ska de vara...
Svar
4
· Visningar
4 498
Senast: Uddatyp
·
H
Hoppning Vilka banor den där banbyggaren från Venezuela hade byggt i Göteborg. Lördagens bana var ju jättesvår och världscup banan idag (Söndag)...
2
Svar
24
· Visningar
2 063
Senast: Cheque
·
L
Hoppning min dotter är 12 år och väldigt lång, nu funderar vi på en större kuse och undrar om hon får tävla i hoppning med liten häst? jag har...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 835
Senast: pooutinoouti
·
M
Hoppning Varfor S'et? Nogon som vet?
Svar
1
· Visningar
888
Senast: Görel
·
S
Hoppning Skulle vilja få tips på bra hoppövningar som tränar upp hästen att bli kvickare och öppna upp mer bak över hindrena:idea: Min kille...
Svar
12
· Visningar
1 519
Senast: SirWillgott
·
A
Hoppning Varför ska man löshoppa hästar, finns det någon anledning till att man gör de?
Svar
8
· Visningar
1 605
Senast: Maritza
·
Hoppning Jag har fått tillbaka travaren som jag hade för två år sedan. med honom hoppade jag en meter och det gick jättebra. men när han åkte så...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Idrus
·
D
Hoppning Hjälp mig! Behöver verkligen era råd!! :confused: Jag stressar upp mig på träningarna vid banhoppning och terränghoppning. Tycker om...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: Punkity
·
J
Hoppning hejsan har ni några kunskaper om tävlingsklasser i Tjeckien vad klasserna betyder m.m.? L LZ ZL S ST? Hoppas :bump:
Svar
1
· Visningar
684
Senast: bizznizz
·
F
Hoppning Behöver få lite tips i mitt sökande på hoppsadel. Ponnyn som ska ha sadeln är en new forest och har en ganska normalsvängd rygg, nästan...
Svar
16
· Visningar
3 625
Senast: ecila
·
T
Hoppning Jag har hållt på med hästar ett tag nu och förra året var jag med i ett ridläger och då hade jag en häst som hette Gorby och var import...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: GotAsecret
·
P
Hoppning Vi ska starta ett lag i en rolig liten tävling där man ska döpa sitt lag, men vi vill kunna ha namnet även efter om vi ska ut och tävla...
Svar
1
· Visningar
6 378
Senast: zoowie
·
M
Hoppning hej! ska snart ta grönt kort så att jag eventuellt kan börja tävla lite smått sen. Är det någon som har tagit grönt kort och har lust...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: josse__
·
C
Hoppning Sitter just nu och följer resultaten på Scandinaviums 1.40 "table C" och jag har läst tråden om bedömningar (nåja, inte hela), men jag...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: Streiff
·
I
Hoppning Hej, jag har probelm med min häst som river på tävling. Han river inprincip aldrig hemma på träning, men så fort vi kommer ut på tävling...
Svar
9
· Visningar
2 102
Senast: annalisa
·
Hoppning Har en fundering runt nivåerna på hoppning. Vad räknas som medelsvår hoppning? Dvs om en häst går medelsvår inom hoppning. Är det...
Svar
15
· Visningar
8 131
Senast: hoppbruden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• NPF- diagnoser och dagens skola
  • Hudvårdstråden 2
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur