Banbyggaren i Göteborg - BLÄ!!!

Sv: Banbyggaren i Göteborg - BLÄ!!!

Men att så många utgick är väl oxå ett tecken på att banan var i svåraste laget. 11 stycken som utgick är ju inte precis vanligt.

Är du ironisk nu eller?

Det är ju inte höjderna i sig som är svåra utan det är hur banan är byggd, G P banan var orytmisk, och orättvisa mot hästarna som inte riktigt hade någon ärlig chans att klara endel av hindrena.

Jag har för mig att det var 2 eller 3 stycken som strök sig efter att ha sett andra ekipage försökt sig på GP banan.

Vet inte om du inte klarar av att läsa vad jag skriver och vad jag svarar på, men jag ska upprepa mig så även du kanske förstår.

Sjuukt svåra banor hela helgen ju!!

Nej det var det inte, 1.50 fredgaen var en bana som över hälften var felfria på hinder, då är det inte sjukt svårt.

Det som var "anmärkningsvärt" i stryckningarna var att de kom efter att de sett andra ekipage (som jag fattade det) som hade stora svårigheter, jag tror att det var många ryttare som inte trodda att deras hästar (och de själva?) skulle klara av banan.
Fast det är ju min teori (som absolut inte behöver vara den rätta.)

Vet inte om du inte klarar av att läsa vad jag skriver och vad jag svarar på, men jag ska upprepa mig så även du kanske förstår.

Nej det var det inte, 1.50 fredgaen var en bana som över hälften var felfria på hinder, då är det inte sjukt svårt.

Hej och hå, vad du tar i :o
Jag missförstod ditt inlägg (med tanke på trådens namn så kopplade jag det till lördagens bana :angel: ) och var lite för snabb med att svara, (så det kan gå när man är är stressad) jag menade iaf att lördagens bana var sjukt svår och av det jag läst så var inte fredagens klass helt enkel heller.

Citat från Aftonbladet:
"John Whitaker, som blev tvåa och fick sin nolla i grundomgången först sedan juryn mildrat den snäva maxtiden, höll med. Men han tyckte inte att man skulle fixera sig för mycket vid hur få som red en nolla och hur många som gav upp.
– I fredags var banan nästan lika svår som den här och då var det femton nollor, sade Whitaker."

Liknande trådar

Övr. Hund Helgen 10-11/8 hade bergslagens vallhundsklubb Ik2-tävlingar utanför Örebro. En klurig bana, ganska svåra (men roliga!) får och rejält...
Svar
4
· Visningar
1 191
Senast: Jenka
·
H
Fälttävlan Jag vet att jag inte var ensam bukefalist i Trossnäs.... jag vet nämligen vem underbarn är nu :D men hon har inte skrivit något om sin...
2
Svar
25
· Visningar
2 773
Senast: Hunter
·
Hoppning Hur kan två klasser som på pappret ska vara samma klass vara så olika?? Hur ser det ut med direktiv till banbyggare egentligen? Är det...
Svar
16
· Visningar
2 829
Senast: gurkan345
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka