Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning ja, det var länge sen man såg eller hörde något om honom (i alla fall jag).. vad pysslar han med?
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Sorbe
·
D
Hoppning Har anmält till en tävling i helgen, men funderar på att stryka oss pga vädret. När det nu blivit snö och ishala vägar här nere i Skåne...
Svar
8
· Visningar
912
Senast: Emsan
·
F
Hoppning Hej! Jag skulle bli jättetacksam om någon (helst många av er så klart;) ) ville berätta lite om hur hoppningen på ridskola brukar vara...
2
Svar
24
· Visningar
2 713
Senast: Idrus
·
H
Hoppning utbildningstrappa för hopphäst ? Hur skulle en sådan se ut? Vad jag menar är hur anser ni att man börjar och med vad, vad fokuserar...
Svar
5
· Visningar
1 582
Senast: FT_ryttare
·
P
Hoppning Vet ni om det blir några till sommaren/hösten? och vart kan man då kolla efter det?¨ som hoppning tex. Skulle vara roligare än att...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: zavannah
·
Hoppning Nu har jag hittat en sadel där jag inte behöver tumma på passformen, den ligger stadigt och fint och åker absolut inte fram en...
Svar
3
· Visningar
1 140
Senast: Jardina
·
H
Hoppning Allt detta vägrande och stannade på hinder har gjort mig galen! Jag har en lånehäst som jag haft ett år nu.. Vi har tränat hoppning...
2
Svar
27
· Visningar
2 097
Senast: Punkity
·
Hoppning Hur ofta hoppar ni hinder som är på den höjd och bredd som ni tävlar på? Min tränare, som är mycket noga med lydnad och kontroll, är...
2
Svar
37
· Visningar
3 446
Senast: karin_
·
Hoppning Jag skulle behöva lite hjälp med att hitta information om vilka hoppponnyer som har tagit inviduella medaljer i EM. Så många år bakåt...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: Henchen
·
I
Hoppning Om man ska hoppa bana och det är stilhoppning och hamnar i fel galopp efter ett hinder. Hur ska man göra då om hästen inte har lärt sig...
Svar
7
· Visningar
976
Senast: Fjanton
·
H
Hoppning Jag ska tävla på söndag! Min fösta tävling i år!:) Ville ha lite tips vad man kan träna på innan tävling..;) Vad brukar ni träna på...
Svar
11
· Visningar
2 822
Senast: Masken
·
M
Hoppning Letar ny sadel till unghästen. Har hemma en Amerigo hoppsadel och provar, tycker det verkar passa bra. Någon som har några tips på bra...
Svar
1
· Visningar
852
Hoppning jag undrar om ni har några synpunkter på hur mina sadlar ligger. Hoppsadlen är en Passier PSL Dressyrsadlen är en Hubertus flexline...
Svar
6
· Visningar
1 061
Hoppning Har nyligen fått hem min nya hoppehäst från tyskland.. e- Don Juan ue- Wanderbursch Är jättedålig på tyska hingstar!!! Finns det...
Svar
9
· Visningar
1 476
Senast: barbarella
·
P
Hoppning Alltså man måste inte hoppa ex 90 cm för storhäst utan om man vill kanske hoppa 50 cm? eller så. skulle vara roligt om någon visste...
Svar
6
· Visningar
992
Senast: månFare
·
J
Hoppning Hej! Jag är intresserad av att hoppa av skolan och börja jobba med hästar på heltid. Vet ni någon man kan ta kontakt med?
Svar
8
· Visningar
1 263
Senast: ZOFUS
·
E
Hoppning hur många måste man vara för att kunna starta upp ett hopplag t.ex.? jag har dessutom hört att man måste tävla medelsvår för att ens få...
Svar
13
· Visningar
1 180
Senast: Choklad
·
P
Hoppning Vad tycker ni, jag letar nu en ponny, helst en d annars en MAXAD C. Jag vet ej om jag ska hyra en på foder eller köpa en ponny. Jag ska...
Svar
13
· Visningar
1 278
Senast: Gabby_Ossi
·
U
Hoppning jag är väldigt hopprädd..mest de att ja är jätterädd för att komma fel på hindret..även om de bara är 50cm. men kommer vi rätt så är ja...
Svar
5
· Visningar
979
Senast: ZOFUS
·
K
Hoppning Jag vet inte hur jag ska göra. Jag är skötare till ett fullblod som är ca: 170 cm och väldigt lång, om man säger så. Han har gått...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka