Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Någon som ska dit? Tävla eller titta? Någon som har varit där förut?
Svar
8
· Visningar
1 043
Senast: Salinero
·
Dressyr Har inget Tr och tänkte vänta tills näst år att skaffa. Men jag undrar om någon kan upplysa mej om Hur många klasser man får rida en...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: cambello
·
P
Dressyr Jag har jätte problem med min sits, vet inte hur jag ska bära mej åt med skänklarna. sitter jag ner och har fötterna i stigbyglarna så...
2
Svar
24
· Visningar
2 498
Dressyr Efter allt hallå om tyskan som misshandlade sina hästar började jag fundera, var går egentligen gränsen för att det inte ska vara okej...
Svar
11
· Visningar
1 347
Senast: BecauseOfYou__
·
D
  • Låst
Dressyr Någon som vet någon hemsida där man kan få se dressyr programmen 2007 ??:smirk:
Svar
1
· Visningar
898
Senast: Vira
·
S
Dressyr letar ny sadel till min frieser. Dressyrsadel. vill ha en sadel som inte känns hal att rida i. Som även har stora knästöd (det är...
Svar
16
· Visningar
1 449
Senast: Hanna85
·
L
Dressyr Har problem med galopp, framförallt på böjda spår. I skogen och på ängarna kan pållen gå rakt fram i en fin och kontrollerad galopp, kan...
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: angelaL
·
Dressyr hur sjutton förbättrar man sin armställning? jag har väldigt stora problem med att mina armar väldigt lätt blir alldeles för raka, och...
Svar
12
· Visningar
1 768
Senast: mariannesv
·
Dressyr Är det någon som har sådana stövlar? Funderar på att köpa sådana då dom nite var så dyra, men vill veta lite vad ni tycker om dom och...
2
Svar
29
· Visningar
4 968
Senast: Laivine
·
T
Dressyr En liten fråga:vad är lagom framridning?,LB:1
2
Svar
23
· Visningar
2 638
Senast: Krukan
·
F
Dressyr vad gör ni med era deressyrhästar efter ett dressyrpass när hästen har jobbast bra, blivit trött och svettig? tex. tar kyl- eller...
2
Svar
24
· Visningar
2 409
Senast: Lancet
·
Dressyr Går i tankarna på och skaffa en ny. Har en Bates Maestro nu. Men den är egentligen en storlek för liten för mig och tror inte det dröjer...
Svar
8
· Visningar
1 196
Dressyr Har ni något sådant till era hästar? Jag försöker sätta ihop ett bra schema för min stora häst nu som ska främja hans kropp och bygga...
Svar
14
· Visningar
1 543
Senast: Elisha
·
S
Dressyr hur gör ni? håller en lugnare tex arbetstrav eller kör ni på med "mer framåt" under tävling? jag har ridit väldigt sansat i traven på...
Svar
10
· Visningar
1 383
Senast: Miran
·
Dressyr I LC-programmen står det att lättridning är tillåten i programmen vid travökningen. Innebär det att en ökning med lättridning ska...
Svar
3
· Visningar
1 129
Senast: Miran
·
Dressyr Den tyska tidskriften St Georg är en av de äldsta hästtidskifterna, ungefär som "Hästen" i Sverige. Någon hade skickat in en 53 minuter...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
14 163
Senast: Pansi
·
B
Dressyr Är det någon som har det ? Är det bra kvalite ?
Svar
11
· Visningar
1 637
Senast: zavannah
·
F
Dressyr När hästen arbetar rätt, ska det då kännas som om man inte har något i handen, bara lätt kontakt?
Svar
17
· Visningar
1 985
Senast: Thrill
·
S
Dressyr Mitt ungsto (f. 03) har en lång rygg och är ganska otränad för tillfället, efter att ha skadat sig och varit på betäckningar. Det gör...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 481
Senast: Fredrik_
·
M
Dressyr Nu ska jag köpa ny hjälm eftersom min whitaker hjälm har gått sönder i sammeten + att den är för vanlig nu.. Har iof hafft den i typ 3.5...
2
Svar
24
· Visningar
2 960
Senast: pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?