Sv: sits.

sitt tungt i sadeln och slappna av i benen. hälarna ska trampas ner och benen tunga längs sidorna.

Om du har väldiga problem med att benen hamnar i stolsits och du inte sitter bra så kan det ju bero mycket på sadeln också! om du har möjlighet så prova rida i en ordentlig dressyrsadel med stora stöd. du kommer i rätt position och får en helt annan sits än med en allroundsadel.

Hej! jag kan garanterar till 100 % att det hjälper dig att få en bättre sits om du gör den där övningen med att vrida om bena, så att vaden ligger intill hästens mage. Du ska absolut inte sitta på lårmuskeln. under nedsittning ska du arbeta mycket med magen... men ändå vara avslappnad i resterande delar på kroppen. Lycka till!!

Du gör antagligen som jag, drar upp benen. Det gäller bara att komma ihåg det och träna på att bara sitta inte "klamra sig fast" med benen. Utan stigbyglar är bra, men framför allt gäller det att slappna av och rida mer med sitsen än med benen och bara släppa ner benen. Man blir MYCKET stadigare då eftersom att sitsen blir mera avslappnad och man får en egen balans

mig har det hjälpt att lossa knä och lår från sadeln, och hålla om (inte krama eller trycka) med vaden. Jag tänker knäna ut och räta på överkroppen.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Hundavel & Ras Hej, har avlat på en blandrashund efter att fått förfrågan från tikägare. Vi har betalt för DNA analys för att säkerställa att vår...
2
Svar
22
· Visningar
3 081
Senast: Sesca
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: __sofia__
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 756
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård