Häst med lång rygg

Sv: Häst med lång rygg

Jag ar ingen akademisk ryttare, jag ar bara ryttare :p och jag ar utbildad hos en gammal falttavlansryttare, men jag ser vissa likheter i min delar av grundutbildning och det ryttare inriktade pa akademisk ridning pysslar med.

Och framat bjudningen finns dar:D, absolut, aven om vi sanker tempot. Framatbjudningen ar, vad jag lart mig, hastens vilja att arbeta och utfora det jag ber den om. Men det ar ju inte bara en sankning av tempot som skiljer din ridning fran min, och det blir for krangligt, langt och ingaende att ga in pa det har, det ar ju en hel filosofi och ett helt annat amne.

Sa jag haller med, malet ar detsamma, bara olika vagar att ga. Och sa lange hast och ryttare ar nojda, glada, friska och starka sa spelar det ju ingen roll. :)

Det skulle i alla fall vara spannande att se en video av det har fina stoet ifraga:banana:

Sv: Häst med lång rygg

For mig ar en hast utan samling en hast som ar for mycket pa bogarna, eftersom det ar bojningen i bakknana som ger styrka att bara upp framdelen, och graden av bojning i bakknana har att gora med graden av samling.. Det ar darfor jag efterstravar ett langsammare tempo och bojning i bakknana fran forsta borjan.

Som du säger - alla måset hitta sin väg, men det du skriver är för mig helt förnuftigt, den måste vila i steget för att sitta/böja knäet
Amigo :bow:

eller skall man kanske säga 'mate' :D

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 381
Senast: mily
·
Kropp & Själ Skulle behöva lite tips… Runt år 2000-2001 kanske så blev jag sparkad i ländryggen i en fotbollsmatch, oprovocerat. Jag ramlade framåt...
2
Svar
22
· Visningar
2 373
Senast: illusion
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 933
Ridning Hej! Jag hittar inget inlägg här som beskriver mitt ”problem” så jag tänkte göra ett eget då jag gärna vill ha hjälp. Jag sköter just nu...
2
Svar
27
· Visningar
2 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024