Vad är lagom framridning??.

Sv: Vad är lagom framridning??.

Hästen ska inte vara spänd när man ridit fram, MEN spänstig är det någon ryttare som brukar säga.

Himla klokt, för man vill ju fortfarande ha den lite laddad och med energi att visa upp sig, men absolut inte spänd. Sen hur lång tid det tar att få den så är ju väldigt individuellt, men en bra riktlinje tycker jag iaf.

Sv: Vad är lagom framridning??.

På ena hästen behöver jag ca 1 h och 15 cm för att rida fram honom på en tävlingsplats..

medan den andra så han blir varm i kroppen..

helt individuellt för varje häst..

Förlåt men ditt lilla skrivfel i ditt inlägg fick mig att fnittra rätt bra. Du behöver 1 timme och 15 cm för att rida fram? Snacka om låga krav på utrymme för framridning! :rofl:

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Amanda_F
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nederländska Dinja van Liere, som tog brons på VM i dressyr 2022, tycker det är bra att det idag finns en större transparens inom...
Svar
10
· Visningar
1 527
Senast: fio
·
Dressyr Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart! I propositionen står det att det är...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej, Min häst har lite sådär hovkvalite just nu och jag är lite rädd att jag kommer behöva sömma om några sömmar innan nästa skoning...
Svar
2
· Visningar
399
Senast: Tsaren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix