Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Enligt TR ska ju definitiva startlistor läggas ut senast kl 20 kvällen innan tävling. Kan klubbarna själva senarelägga den tidpunkten...
Svar
0
· Visningar
682
Islandshäst Jättedum fråga, kan jag känna... Men jag har reagerat en del på att många islandshästar har en väldigt bred hals, är det för att de...
Svar
8
· Visningar
2 612
Senast: Boerperd
·
Trav Hej! Jag håller på att fixa med en möhippa för en kompis. Vi är lite inne på att köra ponnytrav, har sett att det finns i Stockholm...
Svar
2
· Visningar
2 884
Senast: Petronilla
·
Fälttävlan hur tänker ni? kortare läder i terrängen än i hoppningen eller längre? sitter och funderar vad som är bäst, om man ska ha längre...
Svar
7
· Visningar
3 604
Senast: Novali01
·
Trav Jag hjälper två tjejer med lite dressyrträning, ridning alltså. Den ena rider en aktiv travhäst som är riden rakt fram men absolut inte...
Svar
5
· Visningar
2 295
Senast: Sandra78
·
Övr. Grenar Då jag äntligen har fått börja rida lite galopphästar på banan känns det verkligen som om att det är dags att byta ut min gamla väst då...
Svar
2
· Visningar
3 391
Senast: Bowman
·
Islandshäst Hur många dagar i veckan rider/tränar du din islandshäst? Vilken ålder/utbildningsgrad/nivå är det på hästen? Vad anser du är det optimala?
Svar
18
· Visningar
5 772
Senast: Popcorn
·
Islandshäst Jag har en valack, 17 år, Litfari från Solhagen efter Lysingur. Finns det några andra efter Lysingur som fortfarande är aktiva - vore...
Svar
1
· Visningar
1 597
Senast: Tindra91
·
Islandshäst Jag har tidigare läst och hört att islänningar inte sparkas men då jag det senaste varit på jakt efter en ny häst och funderat på en...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
11 699
Senast: SveaKarin
·
Islandshäst Hur har ni det i era klubbar med funktionärer till tävlingar? Är det nånsin problem med att täcka upp alla uppgifter? Är det samma...
Svar
9
· Visningar
1 524
Senast: Muninn
·
Övr. Grenar Hej! Jag ska börja med ponnygalopp och har ett par vita byxor som jockeysarna har, men dom är ganska genomskinliga... Brukar jockeys...
Svar
2
· Visningar
3 342
Senast: MalanMjöl
·
Dressyr Träffade nyligen en bekant som köpte en ny häst för några år sedan. Bra dressyrstam och stor kapacitet, "mycket i huvudet". Tävlad med...
Svar
18
· Visningar
3 381
Senast: Gimlan
·
Trav vad finns det för fördelar/nackdelar med att ha lite längre fötter på travhästen?
Svar
3
· Visningar
1 637
Senast: ghost
·
Islandshäst Har gjort en liten video om vinterns ridturer i snö, företrädesvis i full galopp och tölt. Kommer dock inte på någon bra musik till...:(...
Svar
10
· Visningar
2 531
Senast: videnlis
·
Körning Vi har en 13-årig grov Irländare D-ponny som hos förra ägaren gått lite ft mm. Hästen är verkligen av det coolare slaget! I vintras...
Svar
2
· Visningar
1 459
Senast: polly p
·
Western Hej! Jo, det är såhär. Min väninnas pojkvän och min pojkvän har blivit väldigt intresserade av själva "western-epoken" och även...
Svar
5
· Visningar
1 319
Distans Är det någon som skulle kunna förklara lite mer ingående vad allt betyder på veterinärkortet man får vid veterinärbesiktningen efter har...
Svar
1
· Visningar
2 779
Senast: TrixaLagom
·
Tävling Finns det någon ny regel som säger att man bara får tillbaka hälften av anmälningsavgiften vid strykning med veterinärintyg? Satt och...
Svar
4
· Visningar
2 643
Senast: TeamDL
·
Dressyr Hur gör ni när ni byter galopp? Tips på en häst som jag tror aldrig gjort det innan för att han ska fatta vad han ska göra? Visar man...
Svar
19
· Visningar
4 255
Dressyr Hej! Ber om ursäkt om tråden är felt placerad Har letat som en galning i TR efter svar om två frågor men kan inte hitta dem...
Svar
8
· Visningar
1 435
Senast: Chilodeur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama