Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Har ju fått hem en minishettis på foder för obestämd tid (1-2 år minst) och ska börja köra! Har provat både tömköra och med vagn och...
Svar
8
· Visningar
2 212
Senast: Vogue
·
Fälttävlan Hej alla fälttävlansfans, nu behöver jag hjälp! :grin: Efter tio års frånvaro från fälttävlan så ska jag våga mig på det igen! :love...
2
Svar
38
· Visningar
7 824
Senast: fio
·
Körning Jag söker lite input och tips! Har en shetlandsponny som är 4 år i år och vi har precis börjat jobba med galoppen både i töm och...
Svar
5
· Visningar
1 572
Senast: Morrhoppa
·
Dressyr Hejhej allihopa! Dessvärre så har min dressyrhäst gått och ådragit sej en ligamentskada som sätter stopp för sommarens träning och...
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: Fiorano
·
Distans Söker någon med en podiumsadel jag skulle kunna låna o prova på min häst. Är såklart också intressant att veta om det finns några...
Svar
0
· Visningar
2 353
Senast: panzy
·
Western Efter att ha testat och blanda allt och inget i sju år, har jag nu bestämt mig för att ska jag tävla inom något så är det så klart...
Svar
2
· Visningar
1 406
Senast: Lucky rider
·
Dressyr Enligt TR ska ju definitiva startlistor läggas ut senast kl 20 kvällen innan tävling. Kan klubbarna själva senarelägga den tidpunkten...
Svar
0
· Visningar
683
Islandshäst Jättedum fråga, kan jag känna... Men jag har reagerat en del på att många islandshästar har en väldigt bred hals, är det för att de...
Svar
8
· Visningar
2 621
Senast: Boerperd
·
Trav Hej! Jag håller på att fixa med en möhippa för en kompis. Vi är lite inne på att köra ponnytrav, har sett att det finns i Stockholm...
Svar
2
· Visningar
2 885
Senast: Petronilla
·
Fälttävlan hur tänker ni? kortare läder i terrängen än i hoppningen eller längre? sitter och funderar vad som är bäst, om man ska ha längre...
Svar
7
· Visningar
3 605
Senast: Novali01
·
Trav Jag hjälper två tjejer med lite dressyrträning, ridning alltså. Den ena rider en aktiv travhäst som är riden rakt fram men absolut inte...
Svar
5
· Visningar
2 296
Senast: Sandra78
·
Övr. Grenar Då jag äntligen har fått börja rida lite galopphästar på banan känns det verkligen som om att det är dags att byta ut min gamla väst då...
Svar
2
· Visningar
3 391
Senast: Bowman
·
Islandshäst Hur många dagar i veckan rider/tränar du din islandshäst? Vilken ålder/utbildningsgrad/nivå är det på hästen? Vad anser du är det optimala?
Svar
18
· Visningar
5 782
Senast: Popcorn
·
Islandshäst Jag har en valack, 17 år, Litfari från Solhagen efter Lysingur. Finns det några andra efter Lysingur som fortfarande är aktiva - vore...
Svar
1
· Visningar
1 599
Senast: Tindra91
·
Islandshäst Jag har tidigare läst och hört att islänningar inte sparkas men då jag det senaste varit på jakt efter en ny häst och funderat på en...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
11 716
Senast: SveaKarin
·
Islandshäst Hur har ni det i era klubbar med funktionärer till tävlingar? Är det nånsin problem med att täcka upp alla uppgifter? Är det samma...
Svar
9
· Visningar
1 526
Senast: Muninn
·
Övr. Grenar Hej! Jag ska börja med ponnygalopp och har ett par vita byxor som jockeysarna har, men dom är ganska genomskinliga... Brukar jockeys...
Svar
2
· Visningar
3 349
Senast: MalanMjöl
·
Dressyr Träffade nyligen en bekant som köpte en ny häst för några år sedan. Bra dressyrstam och stor kapacitet, "mycket i huvudet". Tävlad med...
Svar
18
· Visningar
3 389
Senast: Gimlan
·
Trav vad finns det för fördelar/nackdelar med att ha lite längre fötter på travhästen?
Svar
3
· Visningar
1 638
Senast: ghost
·
Islandshäst Har gjort en liten video om vinterns ridturer i snö, företrädesvis i full galopp och tölt. Kommer dock inte på någon bra musik till...:(...
Svar
10
· Visningar
2 533
Senast: videnlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • När små barn är sjuka...
  • Tips på Fiskmiddagar

Hund, Katt, Andra Djur