Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Vi har en 13-årig grov Irländare D-ponny som hos förra ägaren gått lite ft mm. Hästen är verkligen av det coolare slaget! I vintras...
Svar
2
· Visningar
1 459
Senast: polly p
·
Western Hej! Jo, det är såhär. Min väninnas pojkvän och min pojkvän har blivit väldigt intresserade av själva "western-epoken" och även...
Svar
5
· Visningar
1 320
Distans Är det någon som skulle kunna förklara lite mer ingående vad allt betyder på veterinärkortet man får vid veterinärbesiktningen efter har...
Svar
1
· Visningar
2 779
Senast: TrixaLagom
·
Tävling Finns det någon ny regel som säger att man bara får tillbaka hälften av anmälningsavgiften vid strykning med veterinärintyg? Satt och...
Svar
4
· Visningar
2 644
Senast: TeamDL
·
Dressyr Hur gör ni när ni byter galopp? Tips på en häst som jag tror aldrig gjort det innan för att han ska fatta vad han ska göra? Visar man...
Svar
19
· Visningar
4 276
Dressyr Hej! Ber om ursäkt om tråden är felt placerad Har letat som en galning i TR efter svar om två frågor men kan inte hitta dem...
Svar
8
· Visningar
1 436
Senast: Chilodeur
·
Western Hej, Tänkte fråga lite då jag aldrig tävlat western. Tävlat i hoppning och dressyr i några år men aldrig western. Har lite frågor jag...
Svar
2
· Visningar
1 309
Senast: kryddelydd
·
Hoppning Jag har lagt mycket fokus på att få min häst att hoppa upp sig mer i sprången och mycket har lagts på att rycka upp frambenen bättre...
Svar
15
· Visningar
6 168
Dressyr Nu krävs Bukes samlade resurser i hårvård! För första gången ska jag ha en hårknut på tävling. Jag kan inte ett dugg om sånt. Det jag...
2
Svar
20
· Visningar
8 110
Senast: Marvin
·
Islandshäst Har ett problem.. När jag ska försöka tölta med min häst (fyrgångare) så böjer jag honom lite inåt och går upp i tölt vilket funkar...
Svar
13
· Visningar
2 991
Senast: sichbr
·
Dressyr Idag börjar det ju och ingen har skapat en tråd ännu :eek: Är det för att alla är där och kollar? Jag sitter laddad framför SVT Play...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
24 784
Senast: Fiorano
·
Övr. Grenar Ja, galoppsport och att söka där men jag letar febrilt efter storleken på min hästs föräldrar och även nästa generation... Min häst...
Svar
8
· Visningar
3 669
Senast: Melynda
·
Trav Tänkte att jag skulle höra min för här inne på travforumet, ni som har tävlingstravare som ni rider, hur rider ni och hur tycker ni att...
Svar
3
· Visningar
1 878
Senast: nejlica
·
Western Kan inte mycket om westernsadlar men har en äldre som är märkt "redranger saddlery" Någon som vet något om dessa sadlar, vad kan den...
Svar
3
· Visningar
1 231
Senast: Lycanthrope
·
Western Hej ;) , har provat och rida några reining mönster och ett återkommande problem är att hästen "fått upp farten" i de två snabba varven...
Svar
4
· Visningar
1 526
Senast: Lucky rider
·
Övr. Grenar Jag har inte ridit Gymkhana på hundra år (typ) och har ett vagt minne över vilka gymkhanalekar vi brukade rida. Nu har vi lite första...
Svar
5
· Visningar
3 179
Senast: Buck
·
Dressyr Men vilka mått är vad enligt den här måttabellen?
Svar
3
· Visningar
879
Senast: mooi
·
Islandshäst Hingsten som jag har fastnat för har Orri fra Thufu i andra led, precis som mitt sto... Inavelsprocenten är strax över 6. Vad ser ni...
Svar
2
· Visningar
1 585
Senast: Boerperd
·
Tävling Lyckades lägga tråden i fel del... mod radera please ;)
Svar
0
· Visningar
1 582
Senast: Bansan
·
  • Låst
Islandshäst Ja den gamla tråden låstes för den var för lång så nu börjar vi om.:)
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
264 740
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar