Världscup finalen GBG

Sv: Världscup finalen GBG

knapplånar mig själv

Är det inte ovanligt många hoppryttare som rider på pelham? Förut var det inte så många som hade det ju.
Eller är det bara jag som inbillar mig?

här kommer en liten bildbomb :D
img_1321_517c14c6ddf2b37307bea6d6.jpg

img_1324_517c151dddf2b372fbff5eab.jpg

img_1325_517c1560e087c33b1747c80c.jpg

img_1326_517c15ace087c33b06fa991c.jpg

img_1332_517c1666ddf2b372ddd1440d.jpg

img_1334_517c168de087c33ae93b70cf.jpg

img_1335_517c16b5ddf2b3732e571406.jpg

img_1337_517c16dfe087c33aeb5a83c5.jpg

Jösses att jag höll andan när Parzival tog sitt ärevarv. Är så glad att Damon Hill fick förstaplatsen, oerhört välförtjänt!

Men la ni märke till hans plastrongnål? Alltså det är jättebra att det kommer in extremt kapitalstarka sponsorer i sporten. Men kring just Glock här jag ett visst bekymmer med den moraliska aspekten kring vad företaget faktiskt gör.

Oj, Såg plastrongnålen i torsdags, men lyckades inte koppla ihop det med att de var sponsrade av dom. Känns ju lite sådär ja...

Bara för att sticka ut näsan lite.. men jag tycker nog inte riktigt att t.ex. H&M med deras underbetalda sömmerskor och barnarbete är speciellt mycket bättre om man nu ska tänka så... :angel:

Nu blir det ju lite O.T men tycker inte man kan jämföra H&M med en vapentillverkare. H&M använder sig INTE utav barnarbetare. Tvärtom är som livrädda för att förknippas med ngn sådan skandal, då dom är fullt medvetna om vad en sådan skandal kostar företaget...Dom gör allt vad dom kan för att kontrollera att detta ej sker, då dom inte äger några fabriker. Sen att arbetarna på fabrikerna har en väldigt låg lön är en annan sak, men det blir lite snett att använda ordet underbetalda, då dom har avtalsenliga löner som gäller i deras länder, vilket naturligtvis inte kan jämföras med svenska löner. Dom får iaf. En möjlighet att få mat på bordet för sig och de sina. Det finns mkt orättvisor i det sätt som vi utnyttjar underutvecklade länder! Men H&M är definitivt inte dom värsta! Det kanske är dags att vi konsumenter börjar betala för vad det kostar att producera kläder på ett helt igenom schysst sätt!

det var bara en tanke när det gäller att sätta moraliska aspekter på sponsorer. Mycket möjligt att jag har fel gällande H&M, tog dem enbart som ett (dåligt valt) exempel och vet bara det lilla jag har sett i tidningarna.

Jag tycker att ska man reagera mot en så ska man tänka över alla, bara en tanke med andra ord. Hör kanske hemma i en egen tråd...

Hej!

Själv tycker jag att Glock's Undercover är ett ganska skojigt namn.. Blir liksom lite "agentigt" av det.

Och jag ser inga moraliska problem med att bli sponsrad av en vapentillverkare. De tillhandahåller ju bara vad som efterfrågas.

/Lavinia, glad att inte Parzival vann, jag har aldrig tyckt han varit så fin..

Inte jag heller....

Tycker också det är ganska osmakligt och omoralisk att sponsras av en vapentillverkare, och att dessutom skylta fram det med en jättestor pistol som plastrongnål... :crazy:

Jag känner att jag inte vill ta ställning för eller emot vilken sponsor Gal har men jag tycker iaf att Undercover är jättefin och att Edward är en helt fantastisk ryttare!:bow::bow:. Visst, hästen är ingen Totilas, men det var ju once in a life time o enligt mitt sätt att se ett helgerån att skilja dom två åt, men helt klart en häst av världsklass iaf.

Det är ju inte många år sen HM var i blåsväder för just barnarbete på fabriker .
Kl
Jag tycker det är jätteroligt att se en Barkenhol tränad häst sopa mattan . Enda ryttare som red ut halsen på sin häst . Verkligen ett ekipage i världsklass !

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka