Världscup finalen GBG

Sv: Världscup finalen GBG

Håller med dig! Har tyvärr inte själv hunnit se ritten ännu. Ska göra det snarast på Play.

Jag har inte heller några moraliska issues ang Edwards sponsor..den sporten kostar ohyggliga pengar..tro sjutton han inte tackar nej..hade nog knappast ingen här heller gjort...

Ang HM vilket skämt... dom har ju haft hur mycket barn arbete som helst och annan skit vemsomhelst hade skämts ögonen ur sig av...

Lite sen reflektion över tävlingarna, som jag tyvärr bara följt via svtplay, vilket förvisso inte är fy skam det heller.

Jag undrar lite vad ni tror har gjort att Patrik Kittel haft en sådan dipp, efter EM 2011 kändes det som att han och Scandic var så up and coming och det kändes lite magiskt att se deras kür. Men sedan försvann det. Jag har för mig att jag läst att han sedan uppbrottet med Sjef inte har någon egentlig tränare, kan det vara en bidragande faktor? Nu tyckte jag förvisso att küren här kändes som det bättre de gjort på länge, och jag kan inte nog beskriva hur nöjd jag kände mig när jag hörde att Depeche Mode strömma ur högtalarna igen istället för Billy Idol :D

Lyckades inte se så mkt, men såg Edward. Vilken ryttare. :love::banana: Fick gåshud, och då tycker jag inte hästen är världens roligaste(troligen bara för att man jämför med Toto, självklart en superfin häst)

Jag tror att Patrik och scandic är vad man säger out of style..det går mode i ekipage och stil sas

Håller med!

KL

Ang Undercover så tyckte jag att på fredagen (?) gick den så spänt, man såg verkligen skillnad på den och Damon Hill. Jag tyckte också Gal såg så spänd ut och det förmedlades säkert till hästen. Det såg inte alls trevligt ut (på den nivån), enligt mig :D
Sen har jag allmänt svårt för det där med bedömningssporter, vissa red fint och hade väl inga större tabbar om än att hästarna kanske var lite överlag sämre men ändå kan det komma in ryttare som gör stora tabbar och ändå är hur många procent som helst före de föregående ryttarna (fredagen).

Sen tycker jag dessutom är han enbart skyller ifrån sig och jag har faktiskt tappat intresset av att se Patrik rida överlag nu.

knapplån.

Har en fråga, kollade på dressyren på play. Direkt när ryttarna rider ut från banan springer en groom fram och fixar något med tränset, fått för mig att de spänner upp nosgrimman som varit superhårt spänd men så kanske det inte är. Vet någon?

första inlägget förresten!

Nu har jag inte sett just det du pratar om, men kan inte det vara att någon checkar av att hästen ser bra ut i munnen efter ritten? Om jag minns rätt så brukar väl det göras.

Det är inte en groom utan en steward från FEI som kontrollorerar att nosgrimman inte är för hårt spänd samt att betslingen är korrekt:).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka