Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western hello. Vill ha era kommentarer om denna färg? Har alltid trott det varit en buckskin men är det verkligen det? en bild på manen lite...
Svar
13
· Visningar
2 705
Senast: Intejag
·
Islandshäst Det finns miljoner åsikter ang galopp när det gäller hur man ska fatta den. Men det är egentligen inte förrän nu som jag har upplevt...
2
Svar
29
· Visningar
9 637
Senast: tuaphua
·
Hoppning Tror ni Roffe har någon chans? Vilka fler är favoriter?
2 3
Svar
54
· Visningar
5 873
Senast: zassoo
·
Islandshäst Halloj alla "islandshästmänniskor"! Jag har nu bestämt mig för att min nästa häst ska vara en islandshäst! Jag har just nu ett...
2
Svar
34
· Visningar
5 483
Senast: gucci
·
Western Jag ska köpa jeans och blev sugen på ariat men undrar lite hur det är med sömmarna... Finns det nån som provat dom och vet om dom skaver??
Svar
0
· Visningar
1 093
Senast: Isabelle L
·
Islandshäst vilka ska dit. :) Själv kommer jag nog stå i cafeterian.
Svar
8
· Visningar
1 342
Senast: Kia_Fia
·
Övr. Grenar Vad är ett bra träningstempo? Och hur bra/dåligt är 46 sek på 500 meter för en ostartad 4 åring som inte gått snabbjobb innan och är...
Svar
2
· Visningar
3 662
Senast: mamman
·
Hoppning jag håller just nu på o kollar efter ny ridkavaj.....verkar jäkligt att hitta så undrar om nån har bra tips. Har I kupa och väldigt...
Svar
3
· Visningar
2 936
Senast: Panamera
·
Dressyr Får jag tävla Dressyr i dessa ridstövlar eller är det ett måste att de måste vara enkla som "vanliga" dressyrtövlar? Är litet orolig...
Svar
5
· Visningar
3 923
Senast: cewe
·
Körning Ja, gör ni det då ni kör? Då jag växte upp så var det ju i alla fall inom ridningen big no-no, men tittar man hur hästar tränas i...
Svar
17
· Visningar
3 605
Senast: Morrhoppa
·
Körning Jag har lite välja-vagn-ångest, tänkte att kanske fler har det, så kan vi ha ångest tillsammans? :idea: Jag har en ponny(?) på 160 cm...
Svar
6
· Visningar
2 635
Senast: Pinkilly
·
Hoppning Hej! Ska snart ut på några flerdagars tävlingar nu i vår för första gången. Behöver jag betala vet och besiktiga hästen varje dag under...
Svar
2
· Visningar
2 381
Senast: MRH
·
Tävling har under de senaste åren 2011-2012 sett massvis med påpekanden från överdomare att jacka medluva EJ får bäras på framridning...
Svar
16
· Visningar
6 676
Senast: Kallebus
·
Trav Någon som har tips på knäkappor till en skavkänslig häst? Racing Tack Horflex sitter inte bra, Zilcos i plast med mjuk insida får han...
Svar
6
· Visningar
2 548
Senast: martha
·
Islandshäst Någonstans har jag läst (för ett bra tag sedan) att även hästar som egentligen inte har tölt kan ses tölta i hagen någon gång som små...
Svar
15
· Visningar
2 261
Senast: Niki
·
Trav Vad f*n gör man med en häst som blir så het/uppstressad så att hon kväver sig? Jag ska testa tungband nästa gång jag kör och se om det...
Svar
10
· Visningar
5 833
Senast: Tagliabue
·
Fälttävlan Ja som rubriken lyder så undrar jag vilken av dessa två hjälmar som är bäst?! Jag hade först siktat in mig på J3:an efter lite...
Svar
7
· Visningar
4 232
Senast: Docka
·
H
Övr. Grenar Hej! Detta är en tråd ang fullblod som jag ägt/äger och övriga medlemmars fullblod! Skulle vara intressant med att se bilder och höra...
2
Svar
24
· Visningar
11 022
Senast: Lillelars
·
Dressyr Hur långt ska det vara mellan bokstäverna på en 20*40m bana? :) Tacksam för svar!
Svar
2
· Visningar
15 066
Senast: Zaga
·
Dressyr Så har vi varit igång med igångsättningen i drygt 2 månader nu. Vi tar det lilla lugna då det är så lång tid sedan Danne gick...
Svar
6
· Visningar
1 778
Senast: Cut3Leo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama