Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Hej! Jag har lång erfarenhet av inridning och utbildning för hoppning och dressyr men har ingen erfarenhet av att köra in hästar. Jag...
Svar
6
· Visningar
2 066
Senast: warg
·
Trav Hej Är inte inne på trav området direkt, men har en fundering runt öronproppar av olika slag. Och då tänkte jag att det har säkert ni...
Svar
5
· Visningar
1 958
Senast: opus
·
Fälttävlan Har varit inne på TDB men hittar inte alls mkt fälttävlan, har slagit på Göteborg med omnejd (250 km) under hela säsongen men hittar...
Svar
2
· Visningar
2 465
Körning Har ganska nyligen börjat tömköra min häst och det har gått jätte bra, både på bana och för det mesta i skogen. Dock har jag stött på...
Svar
6
· Visningar
1 867
Senast: agtatoon
·
Fälttävlan Vilken form ska hästen gå i ett dressyrprogram i klass 90/debutant? Är det motsvarande L:C dressyr? Har inte ridit det nyaste...
Svar
0
· Visningar
2 430
Senast: Mjuff
·
Hoppning Jag har problem med min häst när det kommer till träningar/tävlingar. Framförallt när det ska hoppas! Hon beter sig som en bock och...
Svar
8
· Visningar
2 880
Senast: Tora
·
Western Har en sadel där enda märkningen är "Master krafters" och "101". Jag gissade att det här var ett märke och ett modellnummer, men hittar...
Svar
0
· Visningar
1 101
Senast: Krummelur
·
Övr. Grenar De visade ett rätt kul youtubeklipp på lunchgaloppen idag. En häst valde sin egen väg i sista kurvan och nästan gick igenom startboxarna...
Svar
2
· Visningar
2 998
Senast: Bowman
·
Dressyr Jag tänkte starta en pay and ride och jag undrar vad man behöver för kläder? Måste man ha kavaj osv. Vita ridbyxor hade jag tänkt...
Svar
13
· Visningar
3 099
Senast: cewe
·
Hoppning Jag har letat och letat, vet någon om det finns att få tag i färdiga tvåsidiga hinderflaggor? Dvs som är vita på ena sidan och röda på...
Svar
0
· Visningar
1 454
Senast: Fredag
·
Trav Min hjälpreda i stallet har fått ett litet travarsto direkt från banan som hon ska skola om till ridhäst. Med hästen följde ett träns...
Svar
7
· Visningar
2 949
Senast: Bullet
·
Övr. Grenar Jag skall köpa en träningssadel till mitt hbl. Vad ska jag tänka på? Har tidigare haft en med halvbom, vad är skillnaden mellan hel och...
Svar
2
· Visningar
3 406
Senast: Bowman
·
Islandshäst Kära Bukefalister jag behöver er hjälp. Har snart 4 hästar hemma att rida. Häst 1 sto 13 år har en för henne utpassad Amerigo CC...
Svar
0
· Visningar
1 205
Senast: Vala
·
Dressyr Vill byta pannband till mitt rundsydda kandar och är sugen på ett böjt med klinkers. Är det någon som vet vart jag kan hitta ett sådant...
Svar
5
· Visningar
3 131
Senast: BRAGO
·
Tävling Jag satt nyss och funderade på det här med TR och att följa det, annars blir det anmälan till disciplinnämnden och åtgärd. Men hur är...
Svar
3
· Visningar
2 596
Senast: kopparberg
·
Dressyr Någon här som tränar/tävlar mycket dressyr med sin islandshäst? Hur hög nivå isåfall? Och hur går det?
6 7 8
Svar
141
· Visningar
22 182
Senast: _Zacke_
·
Körning Vad ska jag tänka på? - era bästa råd och misstag ni gjort. Det är tänkt att inkörningen som jag jobbat långsamt med sedan i somras...
Svar
4
· Visningar
1 711
Senast: djezima
·
Islandshäst Funderar på att köpa ett par Veredus boots. De finns ju i 3 olika tyngder och min undran är om man kan rida med de lägsta 170 g varje...
2
Svar
22
· Visningar
4 980
Senast: Lobelia
·
  • Låst
Islandshäst Nu tycker jag vi startar en ny, trevligare, snack och uppdateringstråd! Där alla försöker hålla en trevlig ton och om man verkligen...
83 84 85
Svar
1 682
· Visningar
163 696
Senast: Boj
·
Islandshäst Ramlade just över en jobbannons på en islandshästgård som kräver ”islandshästvana”. Som jag förstod annonsen räcker det inte med vanlig...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
17 562
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar