Tävlingschabrak 2013

Sv: Tävlingschabrak 2013

Ja svart kavaj blir nog snyggast , jag fokuserade mest på färg på schabrak i sig på din häst och moccan passar enligt mig superbt ! :) jag har själv en fux och det blir bra harmoni med den färgen , lugnt och smakfullt men ändå inte tråkigt . Du har ju skäck som ytterligare det blir viktigt att inte skapa ngra lustiga illusioner för ögat med som du säger tex ett vitt som kapar hästen på mitten , eller ett svart som blir tok kontrast . Du vill ha ngt som harmoniserar samtidigt som det inte heller blir för tamt ....

Senast ändrad:

Ja men precis, spot on! :p Ska verkligen börja kika på lite schabrak i mocca/lattehållet å se vad jag hittar för något och se hur det ser ut på han. Kan ju vara bra å ha inför framtiden ;) Man vet ju aldrig.. haha

kl

Har insett nu när jag fått hem kavajen att orange kommer skära sig mot kragen på kavajen då den är mer rostfärgad. Någon som har något roligt föslag på kantband till schabrak som ska passa en stycke sådan här kavaj?:

Hästen ser ut såhär:

Mias nyans "sand" ser väl ut så? så ett vitt mias med sand passopal eller ngt? kanske med en till färg också.

Jag har ett vitt mias med sand och grön passopal.

--------------------------------------------------------------------

Jag använder främst två Mias schabrak som tävlingschabrak.

Den ena är vit med blå kant. Hästens namn broderat i blått.

Den andre är vit med brun kant. Hästens namn broderat i guld. Min mor har sytt på en liten guldlänk med småsmå strasstenar i på schabraket samt en droppformad strassten under hästens namn.

Senast ändrad:

Måste det vara "roligt"? :p

Vitt röstar jag för, kanske med vitt kantband och två-tre snygga passpoaler i tonerna guld-brunt-bling. (Typ en guldglittrig och en tvinnad guldglitter-brun och en guldglittrig till). Tycker även att svart-vit-silverglitter är svinsnygg kombination av färger, alternativt grå-vit-silverglitter men misstänker sig att det skär sig mot din häst? Hahah märkt det att jag gillar glitter? ;) Och Scarpati eller Cristina Sport är lite roligare än mias..

Senast ändrad:

Haha ja de måste de! Haha skämt å sido så är de viktigaste givetvis att machar oss och jag är också en sucker for glitter och bling så de spåret känns väldigt intressant:D

Funderar på om jag ska dra in på charlies och kolla på kantbanden "live" och kanske till och med ta med mig kavajen så de inte skär sig där. Hade gärna hittat någon kantband som va lite likadan i färgen som kragen.

Ingen som har bilder på sina schabrak?

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
340
Senast: Pegasus63
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 578
Senast: Mia_R
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 155
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 876
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama