Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Någon där ute som har koll på om det fortfarande går att betäcka sitt sto med Tyr? (Jo, jag vet att han inte längre är vid liv så jag...
Svar
2
· Visningar
1 602
Senast: Mumin75
·
Islandshäst Hittar ingen bomsadel till ena hästen och måste ha en sadel som inte är för djup i sitsen då det annars känns som man hamnar i framvikt...
Svar
3
· Visningar
2 656
Senast: skuggi
·
Western Funderat lite. Vad är den mittersta ringen till för på den här sadeln? Alltså ringen som ligger under fendern. Den är fäst med...
Svar
7
· Visningar
1 878
Senast: Domino_s
·
Trav Läste i tidningen häromdagen om hästen som dog under uttagningen till Elitloppet pga kvävning (?). I samband med detta tittade jag lite...
2
Svar
32
· Visningar
8 683
Senast: Bowman
·
Western Har iväg hästen på lite igångsättning,och där har tjejen ridit han på ett Billy Allen offset dee tror jag det hette,och han har för...
Svar
8
· Visningar
2 984
Senast: Liten
·
Trav Ut med gammalt och slitet och in med nytt. Tänkte vi kunde dela med oss av råd och tips vad vi är nöjda med och inte. För min del är...
2 3
Svar
57
· Visningar
13 615
Senast: Kellie
·
Tävling Har köpt en Ponny. Vad gäller ang mätintyg nuförtiden? Det står på TDB att den har det sista obligatoriska mätintyget samt höjden och...
Svar
4
· Visningar
3 526
Övr. Grenar Vill veta "allt" om dessa hingstar ; Melmac Troon Lyphaizia Gärna bilder osv :-)
Svar
3
· Visningar
3 993
Senast: Raderad medlem 111022
·
Dressyr *Som rubriken säger* Jag har hittills bara ridit två stycken olika; "Debutantprogram för ridborgare" (ett hemmasnickrat program som...
Svar
2
· Visningar
1 443
Senast: mirrorgirl
·
Fälttävlan Som rubriken säger; hur konditionstränar ni hästarna? Ålder, utbildningsnivå på dem?
Svar
11
· Visningar
3 971
Senast: Novali01
·
Tävling Jag har en unghäst som jag ska börja tävla i hoppning. Han är väldigt grön och jag är orolig att någon ska rida upp i baken eller komma...
Svar
8
· Visningar
2 943
Senast: Nobel
·
Hoppning Jag har en unghäst som jag ska börja tävla i hoppning. Han är väldigt grön och jag är orolig att någon ska rida upp i baken eller komma...
Svar
6
· Visningar
2 457
Senast: Nobel
·
Övr. Grenar Första februari kickade årets upplaga av Riksgaloppen igång! Kommer ni att köpa in er i något av stallen? Är det någon av hästarna som...
Svar
14
· Visningar
6 116
Senast: Gisburne
·
Western Nu startar jag en tråd för alla avsuttna tävlingar. En tråd för allas dumma frågor och för alla era smarta svar! :D Här vill jag även...
2
Svar
33
· Visningar
7 917
Senast: Gazque
·
Islandshäst Någon här som tränar mycket dressyr på sin islandshäst eller kanske tävlar? Isåfall får ni gärna berätta om er häst, vilken nivå ni...
Svar
13
· Visningar
3 326
Islandshäst Var nyss inne på WF.. Och upptäckte att min häst (och uppfödarens uppfödda hästar) har bytt namn från -från till frá.. Så nu heter...
Svar
18
· Visningar
2 457
Senast: drysno
·
Dressyr När ni ska boka domare till tävling, hur väljer ni? Tar ni någon som anses döma bra eller vågar ni testa nya domare?
Svar
2
· Visningar
1 203
Senast: Smuldaisy
·
Islandshäst Så har det då fötts en liten tjej här på gården!:D En liten svartskäck utan tecken som töltar omkring i full fart hela dagarna :) Så...
2
Svar
26
· Visningar
6 540
Senast: Korven
·
Western Snodde tråämnet från Dressyr! ;) Hur westernhästar ser ut på tävling det vet man ju ungefär :love:, men hur brukar ni se ut hemma när...
Svar
10
· Visningar
2 610
Senast: smedsussie
·
Körning Sitter och tittar på bilder från en vagnparad i Linköping häromdagen och började undra lite över benämning av vagnarna som skrivs i...
Svar
4
· Visningar
4 558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • DIY hästvård

Omröstningar