Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Tävling Har köpt en Ponny. Vad gäller ang mätintyg nuförtiden? Det står på TDB att den har det sista obligatoriska mätintyget samt höjden och...
Svar
4
· Visningar
3 520
Övr. Grenar Vill veta "allt" om dessa hingstar ; Melmac Troon Lyphaizia Gärna bilder osv :-)
Svar
3
· Visningar
3 993
Senast: Raderad medlem 111022
·
Dressyr *Som rubriken säger* Jag har hittills bara ridit två stycken olika; "Debutantprogram för ridborgare" (ett hemmasnickrat program som...
Svar
2
· Visningar
1 441
Senast: mirrorgirl
·
Fälttävlan Som rubriken säger; hur konditionstränar ni hästarna? Ålder, utbildningsnivå på dem?
Svar
11
· Visningar
3 970
Senast: Novali01
·
Tävling Jag har en unghäst som jag ska börja tävla i hoppning. Han är väldigt grön och jag är orolig att någon ska rida upp i baken eller komma...
Svar
8
· Visningar
2 942
Senast: Nobel
·
Hoppning Jag har en unghäst som jag ska börja tävla i hoppning. Han är väldigt grön och jag är orolig att någon ska rida upp i baken eller komma...
Svar
6
· Visningar
2 456
Senast: Nobel
·
Övr. Grenar Första februari kickade årets upplaga av Riksgaloppen igång! Kommer ni att köpa in er i något av stallen? Är det någon av hästarna som...
Svar
14
· Visningar
6 116
Senast: Gisburne
·
Western Nu startar jag en tråd för alla avsuttna tävlingar. En tråd för allas dumma frågor och för alla era smarta svar! :D Här vill jag även...
2
Svar
33
· Visningar
7 917
Senast: Gazque
·
Islandshäst Någon här som tränar mycket dressyr på sin islandshäst eller kanske tävlar? Isåfall får ni gärna berätta om er häst, vilken nivå ni...
Svar
13
· Visningar
3 322
Islandshäst Var nyss inne på WF.. Och upptäckte att min häst (och uppfödarens uppfödda hästar) har bytt namn från -från till frá.. Så nu heter...
Svar
18
· Visningar
2 456
Senast: drysno
·
Dressyr När ni ska boka domare till tävling, hur väljer ni? Tar ni någon som anses döma bra eller vågar ni testa nya domare?
Svar
2
· Visningar
1 201
Senast: Smuldaisy
·
Islandshäst Så har det då fötts en liten tjej här på gården!:D En liten svartskäck utan tecken som töltar omkring i full fart hela dagarna :) Så...
2
Svar
26
· Visningar
6 539
Senast: Korven
·
Western Snodde tråämnet från Dressyr! ;) Hur westernhästar ser ut på tävling det vet man ju ungefär :love:, men hur brukar ni se ut hemma när...
Svar
10
· Visningar
2 610
Senast: smedsussie
·
Körning Sitter och tittar på bilder från en vagnparad i Linköping häromdagen och började undra lite över benämning av vagnarna som skrivs i...
Svar
4
· Visningar
4 558
Tävling Jag har en häst som har sadeltvång och måste longeras innan uppsittning. Kan man få dispens för sånt?? Tänkte så att dom klubbar...
Svar
5
· Visningar
3 134
Senast: Bison
·
Dressyr Är så novis och har bara startat ett drygt tiotal ggr i dressyr ( blir min å pållans 12:te start ).. Ska nu på lördag rida la3. Men hur...
Svar
7
· Visningar
1 693
Senast: Estivuz
·
Dressyr http://debatt.svt.se/2013/04/29/tortyrredskap-tvingar-tavlingshastar-att-hoppa/ Om bl.a. sporrar och kandar inom dressyren. Själv...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 570
Senast: Tora
·
Dressyr Vilken frisyr har din häst utan knoppar? Klipper eller rycker du? Klipper man hopphästars man mer än dressyrhästars man? Jag har...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
25 803
Islandshäst Jag har tänkt seminera mitt sto med en hingst från Norge. Någon som har erfarenhet hur det fungerar? Kan man använda vilken...
Svar
3
· Visningar
1 193
Senast: tina_sj
·
Islandshäst I höst är det äntligen dags för min prins att ridas in! :) Så nu vill jag gärna se före och efter bilder (både extriört och ridmässigt)...
Svar
3
· Visningar
2 051

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka