Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Har en gammal equipe sadel som jag avgudar, dock är den inne på sista versen o en ny måste köpas in. Denna modellen verkar inte göras...
Svar
2
· Visningar
2 949
Senast: matte
·
Islandshäst Vad har ni för sadelgjord på er islandshäst? Sitter och funderar på en ELT gjord, dock har de problem med tillverkningen mm och att de...
2
Svar
30
· Visningar
6 767
Senast: Elina8
·
Körning Har fått hem min Tidaholmsrockard :love::love::love: och den är ju helt underbar att sitta i för mig efter att ha suttit och knölat ihop...
Svar
1
· Visningar
1 255
Senast: Egonson_
·
Western Svart med mässingsdetaljer (eller bara svart) Skall passa ett halvblod, hyffsat normal i ryggen (brukar ha 17, normal mot vid bom i...
2
Svar
30
· Visningar
6 766
Senast: sthu
·
Körning Jag har en gigg av Tidaholmsmodell som gissningsvis är runt 20 år gammal. Den börjar nu tappa färg lite här och där, vill ju inte att...
Svar
1
· Visningar
1 234
Senast: Seabaz
·
Islandshäst Sitter o funderar på sommarens utflykter och längtar. Såg att biljetter släppts till SM:et i Norrköping på ticnet och undrar hur ni...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: Hogstorp
·
Övr. Grenar Mmm... Så har det återigen varit ett Göteborg Horse Show med en stor del av världseliten inom ridsporten närvarande. På mässan kunde...
Svar
17
· Visningar
5 559
Senast: Raderad medlem 111022
·
Övr. Grenar Tänker främst på utställning. När är det inte längre JÄV? Om domaren föder upp ett sto, säljer stoet, stoet får avkommor.... Får...
Svar
3
· Visningar
2 188
Senast: Görel
·
Trav Vilka är vi som är med?? :D Jag har köpt en andel i Uppland - Henrik Larsson. Hade tänkt mig först Ludde men kl 10.05 när jag kom...
2
Svar
29
· Visningar
7 902
Senast: gulan
·
Western Jag undrar vart man kan vända sig för att få provat ut westernsadlar på ett bra sätt. Min sadelutprovare kommer ut för att kolla...
Svar
2
· Visningar
1 401
Senast: linafina
·
Körning Hej! Då min rockard måste lagas & både jag & häst tycker det är bekvämt att använda speedcarten jag har så vill jag ändå ha en bra...
Svar
10
· Visningar
2 298
Senast: Ajabaja
·
Islandshäst Har jag drömt eller är det bara hästar som ska starta 5-g och passgrenar som ska veterinärbesiktas på tävlingar nu för tiden?
Svar
3
· Visningar
1 173
Senast: Lobelia
·
Trav http://www.lagprismauritz.com/campbell/main.htm Någon som testat denna? Fick erbjudandet om att köpa en helt sprillans ny för 6500:-...
Svar
1
· Visningar
2 118
Senast: martha
·
Islandshäst Någon som vet varför SIF:s hemsida "ligger nere" och när den kan tänkas fungera igen??? Insåg just att jag glömt lösa tävlingslicens...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: Minett
·
Islandshäst Någon där ute som har koll på om det fortfarande går att betäcka sitt sto med Tyr? (Jo, jag vet att han inte längre är vid liv så jag...
Svar
2
· Visningar
1 602
Senast: Mumin75
·
Islandshäst Hittar ingen bomsadel till ena hästen och måste ha en sadel som inte är för djup i sitsen då det annars känns som man hamnar i framvikt...
Svar
3
· Visningar
2 653
Senast: skuggi
·
Western Funderat lite. Vad är den mittersta ringen till för på den här sadeln? Alltså ringen som ligger under fendern. Den är fäst med...
Svar
7
· Visningar
1 877
Senast: Domino_s
·
Trav Läste i tidningen häromdagen om hästen som dog under uttagningen till Elitloppet pga kvävning (?). I samband med detta tittade jag lite...
2
Svar
32
· Visningar
8 666
Senast: Bowman
·
Western Har iväg hästen på lite igångsättning,och där har tjejen ridit han på ett Billy Allen offset dee tror jag det hette,och han har för...
Svar
8
· Visningar
2 983
Senast: Liten
·
Trav Ut med gammalt och slitet och in med nytt. Tänkte vi kunde dela med oss av råd och tips vad vi är nöjda med och inte. För min del är...
2 3
Svar
57
· Visningar
13 605
Senast: Kellie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar