hur kan man bestämma sej ??

Sv: hur kan man bestämma sej ??

Fast sådär är det väl jämt? Det man vill ha finns alltid långt borta.
Jag tror det bästa är om du hittar en bra förmedlare som du har förtroende för oavsett var denne finns så när den hittat några hästar som kan passa får du komma för att titta och provrida under tex en helg.

Sen är det väl bara bra om det är lite långt? Det är ju kul med roadtrip! ;)
Minisemester som handlar om hästar, kan det bli bättre?

nej, det skulle verkligen bli minisemester med flyg till Köpenhamn och tåg över till Sverige :)

Har kommit så långt att den lilla bruna, inte var för mej. Hon är för rå.
Sedan dök en 6 årig valack upp.. skall titta på den. tror iof att även den är för ung.

nytt bekymmer..
jag hade ju en härlig isis förut, en som jag litade på och som jag hade roligt med. 15 årigt sto.
NU ska jag ändå få köpa tillbaka henne!!! hittills har det varit NEJ som gällt.
nu är problemet, om jag skall köpa henne eller hyra halva??

hyr jag halva har jag råd att ha kvar henne där hon står nu, skulle vilja ha henne där. köper jag så har jag inte råd med det..

har dessutom varit och provridit 3 andra här undertiden.. ett härligt 6 årigt sto med fiiin helsyster och bra stam bla. charmig och söt, fina gångarter.
men 8 ggr dyrare än min förra.

Egentligen är inte priset det väsentliga kan jag tycka, de är lika dyra i drift, och så småningom har ekonomin repat sig efter köpet av en dyrare häst, och då spelar det ingen roll längre. Köp den som du känner är roligast att rida och du blir gladast av att umgås med.

Angående om du ska köpa tillbaka din förra häst eller dela henne med någon annan beror det nog på vem du ska dela med. Veckan har 7 dagar och två kan inte rida kurs samtidigt tex. och vad händer om någon av er hästägare vill flytta? Det gäller att vara väldigt överens om hur det hela ska fungera.

jag tänkte nog som du :) att själva inköpspriset inte är det väsentliga, det är uppstallandet som kostar..

men eftersom du även läst min andra tråd, lär det inte bli nån alls :( får nog hyra först (enligt gubben var ju det oxo helt onödigt..)

nå, men då får jag iallafall rida och hålla på med hästar, om jag hyr.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka