Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Hejsan Jag har kikat lite på Rich Fellers och kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker om hans sits:) Jag är inte någon...
2
Svar
20
· Visningar
6 232
Trav Hörde att det räcker att man kvalar hästen i monte så behöver man inte kvala hästen i sulkylopp. Men om man läser tävlingsregementet så...
Svar
2
· Visningar
2 163
Senast: angsmark
·
Islandshäst Jag har hört dels att det är helt tabu med till exempel graman när man rider islandshäst medans andra säger att det är helt ok att träna...
Svar
13
· Visningar
3 645
Senast: Gry
·
Islandshäst Jag har halkat in här på ett bananskal och står plötsligt med en islandshäst som ska ridas och tränas :eek: Hästen är en välutbildad...
Svar
4
· Visningar
1 938
Senast: sichbr
·
Distans Ni som rider ponny (eller arabhästar under ponny-mått), hur långa är ni? Klarar en arab som är maxad D-ponny att bära en ryttare på 75...
Svar
6
· Visningar
3 055
Senast: Jen84
·
Fälttävlan Okey, jag vet att jag är extremt tidigt ute :p men nu har jag köpt alla biljetter, camping och sittplats som behövs och jag längtar...
Svar
19
· Visningar
6 225
Senast: Bison
·
Islandshäst Vill ha tips på bra och relativt billiga viktboots. Gärna var ni köpt dem. Har beställt hem Börjes för 149 kr. Men vill ha några att...
2
Svar
24
· Visningar
6 824
Senast: Magica
·
Islandshäst Någon som har provat dessa: Eques Pad (nya modellen) Töltsaga Dyggur Tölthester Tönn Gel Karlslund Kontakt Vilken av dem har...
Svar
2
· Visningar
2 722
Senast: Livet
·
Hoppning Jaa hejsan alla buke människor! jag har länge gått och surat över min urdåliga hoppsits! Har laddat upp en massa bilder på flera olika...
Svar
16
· Visningar
6 044
Senast: Klarabara
·
Dressyr Nu börjar tävlingarna komma igång så nu provar vi en tråd för april, blir det få inlägg kanske jag förlänger den till maj.
5 6 7
Svar
133
· Visningar
20 820
Senast: Fiorano
·
Dressyr Önskar tips på övningar för att få hästen rundare och mer mellan hjälperna.. Hade i vår/vintras proplem med att öht få henne lite mer...
Svar
4
· Visningar
2 025
Trav Hänger inte med mera... Vilken hingst är nu mera dyrast att betäcka med??
Svar
7
· Visningar
4 314
Senast: Pubriacones
·
Islandshäst Hej! Skulle behöva lite råd. Jag har tänkt köpa mig en goertz liberte sadel. Jag köpte mig en först och de blev fel bomvidd. Men har...
Svar
0
· Visningar
1 207
Senast: tinis88
·
Körning I torsdags skulle vi ut och köra, skulle köra en kort runda i maratonvagnen igen. Förra torsdagen körde vi honom i den i padocken, och...
Svar
13
· Visningar
2 082
Senast: åke
·
Islandshäst Nån som provat den här sadeln, ser jättefin ut, men skenet kan ju bedra.
Svar
7
· Visningar
3 904
Senast: ellipsis
·
Dressyr Tränar övergångar mellan galopp och skritt. Skritt till galopp är inga problem, men just ner till skritt igen har vi problem med. Det...
Svar
12
· Visningar
3 795
Senast: Ellyne
·
Distans ...och skulle vilja prova är det tvunget att skaffa en egen häst då? Eller finns det några inom distansen som har flera hästar i...
Svar
6
· Visningar
2 979
Senast: Bowman
·
Dressyr Hejsan! Såg att det fanns en tråd om fattningar från skritt men visste inte om jag fick hoppa in på den med ett eget lite liknande...
Svar
3
· Visningar
1 987
Distans Har visst köpt på mig en riktigt skavkänslig häst, efter ca 20h ridning totalt under 3-4veckor har han redan skav i ena "armhålan". Vad...
2
Svar
34
· Visningar
8 866
Senast: bottorp
·
Hoppning Min hovslagare skulle varit här i måndags, fick ett mess samma dag att han skadat ryggen o inte kan sko på minst ett halvår. panik...
Svar
1
· Visningar
2 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka