Tävlingstråd för april och maj

Sv: Tävlingstråd för april och maj

Tack :) Japp det är det :) Sakta men säkert blir hon bättre och bättre. Längningarna i traven är inte bra ännu men de är lite bättre :) Har grämt mig mycket inför denna start men nu känns det som om vi är på rätt väg :p

Åh tack :)

Länkar filmer också :)
LA:1 - Jag upplevde henne väldigt spänd. Men det såg inte alls ut som min känsla när jag väl såg filmen. Blev lite motstridig på båda kortsidorna. Försöker verkligen titta .

http://www.youtube.com/watch?v=x8KghFnNKOg

Msv C:1 - Hade faktiskt en ganska lam känsla i klassen. Lite för högt tempo lite för mycket böjning i skolorna. Skyller helt på mig själv då hjärtat helt var i halsgropen. att jag en kunde rida fattar jag inte :d Det enda som var i tankarna var Rid rätt väg eftersom jag ridit fel på träning :banghead:

http://www.youtube.com/watch?v=x8KghFnNKOg

Jag har rapporterat rätt dåligt här än så länge i år (är ganska dålig på att surfa överlag för tillfället) men jag är iaf sjukt nöjd med tävlingsåret hittills. Vi debuterade MSV B för några veckor sedan och har sedan dess hunnit med 4 starter varav 3 placeringar och som bäst en 2:a plats. Jag är så sanslöst glad över detta då jag har uppnått ett mål som jag haft sedan jag började tävla dressyr för att antal år sedan. Känns helt galet roligt att nu jobba sig vidare mot nästa mål.

Vi tävlade ganska flitigt på vår hemmatävling i Borås och där är jag mest snopen över en MSV:C start som gjordes där vi fick 69% men vi tappade så himla mkt poäng på 3 skolor där vi fick 3,3,4. Jag vet inte riktigt hur det gick till, jag har sett filmen och tycker nog att dom är 6-7 mässiga iaf men smaken är som baken :p där rök iaf ca 20p och definitivt vinsten ;)

KL

Tävlade 4 åringen för andra gången idag :) E: Belamour
59,65% i en LB:1 . Dock var denna klass lite för mycet för henne med tanke på galoppen på kortsidan men hon fixade det ganska så okej ändå :) Är jätte stolt över liten fisen :)

IMG_4484.png

IMG_4483.jpg

kl
Var iväg och tävlade i söndags. 71,5% i LC:1 och en förstaplats, 69,4% i LC:2 och en delad tredjeplats. Var sjukt nöjd med dagen. Det allar bästa var nog att hon faktiskt hade bensin kvar även i sista uppridningen i första programmet. Annars blir hon normalt bara segare och segare när jag rider utan spö, oavsett om jag använder det eller ej:meh:

Vilka fina procent:)! Roligt!!!

*kl
Jag red la3:an den 18/5 och lyckades på något förunderligt sätt placera mig som 4 :)..Vart så här glad:bump:

Som vanligt rapporterar alla fantastiska % och resultat! Blir så glad över att här finns så mycket duktiga ryttare att bli inspirerad av:).

Rapporterar ett lite mer moderat resultat men jag är sjukt nöjd:D. 60% i L:A3, första bortatävlingen ever, debut i klassen och ett regionalt/nationellt meeting där de flesta rider msv. Inte så himla tokigt för mig och min lilla ponny:).

Härligt att det gick så bra med Barbie:)!

Var och årsdebuterade med min Berta idag, LB.2. Hade först tänkt stryka mig då klassen flyttades och gick inomhus, sist hon tävlade i ridhus skyggade hon för väggarna osv, gick knappt att styra.
Men vi testade och det gick riktigt bra! Var lite spänd och vi hade lite småmissar överallt men hon kändes ändå fin och vi slutade på drygt 61%. Är helnöjd med dagen:)

Ja, är tramsigt nöjd:D. Gick ju riktigt bra för er också:)! Nu j-lar är vi äntligen på G;)!

Tack dressyrteamet!

Film från ritten

Lite bilder från framridningen:
960204_10200625280346350_39304316_n.jpg

947307_10200625281106369_994932102_n.jpg

970694_10200625281226372_2010880845_n.jpg

969536_10200625279746335_80884327_n.jpg

Liknande trådar

Skola & Jobb I april hade jag 1h övertid, den kom inte på förra lönen. I maj hade jag 8h övertid, på lönebeskedet som kom idag så hade jag bara 7h...
Svar
9
· Visningar
769
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: cirkus
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: trazel
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama