Tävlingstråd för april och maj

Sv: Tävlingstråd för april och maj

KL

Danny fortsätter i samma stil... 68,00% i MSVC:2, denna gång fick vi dock nöja oss med en andraplats. Tokbra början på säsongen helt enkelt!!

blogg1_14_518bfba6e087c309ccf6e160.jpg

blogg1_3_518bfa91ddf2b31c785eff4c.jpg

Sv: Tävlingstråd för april

Någon måtta får det väl vara... haha!! Då ska man allt vara bra säker på vinst ;)

Menar ju det, vore rätt kaxigt! Haha

KL

Idag var jag och lilla prinsen på Enskede för att rida LA:3, sist vi red det bestämde han sig ju för att stanna och vägra gå varje gång vi var på medellinjen = FEM gånger! Var minst sagt orolig att det skulle hända igen...

Men idag var han med mig! Skyggade för saker utanför banan två gånger, men däremellan var han fin! Mest glad för 7 på båda mellantraverna och 8 på ryggning och inridning bl.a.! :D

Resulterade i 68,714% och en tredjeplacering av 38 starter, fina fina prinsen! :love:

Ni rider ju dressyr på riktigt :o Man får ju skämmas när man tycker man tävlar dressyr när man jämför! :p

Grattis till fin debut och man ser verkligen hur samstämmig ni är. Superfina hjälper och du sitter verkligen klistrad i sadeln.

Oh,:o tack så hemskt mkt! :bow: :bow:
Grattis själv till eran placering! :)

Cashmir: Vad var det nu för stam på honom? :d :d Synd han inte är godkänd hingst!

PathOfClovers: Grattis till placeringen och det fina resultatet! :banana:

Stort Grattis!

Cashmir: Grattis till dig också, han är onekligen väldigt flott!

Vi har nu klarat av årets andra tävling och denna gång var det Borås årliga dressyrmeeting som stod på agendan.

I fredags inledde vi med en MsvC på 67,87& vilket resulterade i en 5.te placering. Därefter red vi vår andra MsvB2 och tyvärr öppnade sig himlen när jag gjorde min uppridning och det blev därmed lite hastigt men vi skrapade ändå ihop 63,37%.

På lördagen var MsvB2 först och vi fick till en helt ok ritt, 66,28% och en 4.de placering. Därefter var det MsvC1 vilket gick sådär, fick inte riktigt rätt känsla men belönades ändå med 67,87% och en 7.de placering.

Sista dagen red vi ytterligare en MsvB2 och spände då bågen lite till och det gav oss hela 70% och ytterligare en 4.de placering.

Vi kan därmed konstatera att vinterns träning har gett resultat och att alla byten var helt rena och kändes säkra var verkligen kul! Underbara häst som presterar så fint under tre dagar i rad.

Detta meeting rekommenderas verkligen varmt, oerhört välarrangerat, många duktiga, erfarna ryttare och superfina hästar som verkligen inspirerar!

DSC_0160_zps608837e8.jpg

DSC_0063_zps6038d6e0.jpg

knapplån

Jag tävlade min ponny idag i MSVC. Vi fick tyvärr en del missar i galoppen pga busig ponny som tyckte han skulle träna byten :D men skrapade ändå ihop 61% med missar så är nöjd över det.

Grattis vad bra ni är, var det araben eller frieserkorsningen?

kl
2013-05-19102911_zpse1095b8c.jpg

Varit i björbäck och tävlat fredag och söndag. Fredagen red vi LB:2 på 62.33% och LB:3 på 60 %, idag red vi debuten i LA:3 på 62 %. Supernöjd även om vi nu i LA hamnade ganska långt ner i resultatlistan. Jag tänker som så att det var superhård konkurrens :p

Så nöjd med hästen, 7 : or på galopparbetet. Ett par femmor på saker som jag vet att vi kan bättre.

KL

Tävlingsdebut med min 07:a, 62,4% i LC1 :)
Han skötte sig toppenbra, vi åkte själva och han var bara nyfiken och peppad, inget stök.
Superfin på framridningen, sedan blev han lite matt och det blev lite på-och-av under programmet men inga stora missar.
Kul, kan man börja sätta lite mål med tävlandet :p

Idag var vi ute på vår andra tävling, typ andra gången nästan som vi red på en utebana över huvud taget och första gången hästen gick innanför dressyrstaket. Mycket nytt alltså!
Red först LB:2 med bedömning ryttartest på 64 p och sedan med vanlig bedömning. Det var bra att rida två gånger för då hade han tittat på allt och slutat vara rädd för gruset som skvätte på staketet o sånt :p
Han var jätteduktig och jag kan nog tycka vi fick lite snålt betyg, men så är det ju alltid i dressyr.. 57% fick vi fast det kändes som 60 iaf (jämfört med andra tävlingar jag ridit).
Jag är oavsett mycket nöjd med min fina häst som utvecklas så fint och blir coolare o coolare.

603621_10151663992190948_1731557007_n.jpg

428049_10151663992330948_1343177110_n.jpg

184581_10151663992370948_1734912814_n.jpg

253243_10151663992445948_1516499901_n.jpg

971567_10151663992720948_1136043365_n.jpg

Knapplån

Idag har jag och Mini varit på NÄRK och tävlat och det gick utmärkt! :D
Han kändes väldigt energisk på framridningen ( rider bara 15min typ) och höll det inne på banan. 70.333% i LB:2 och vinst!! :D Är bara så jättenöjd med den unge mannen!!

Jätteroligt C! Synd att jag missade er. Min dressyrtotto var iväg och lekte hoppehäst idag. Känns som ombytta roller :p

KL

Sista starten innan ett tävlingsuppehåll (nu ska vi lära in några nya krumelurer) resulterade i vinst MSVC:1 och personligt rekord med hela 71,06%

Jag bara ler åt denna häst!!!!!

Gud va han har krallat på sig!! Superfin!

Kl
Jag och Flash var till Skånsta igår och red LA:3 (igen haha). Han kändes lite spänd och fick honom inte riktigt runt innerskänkeln överallt men annars kändes han fin! Höll på att stanna en gång på medellinjen mellan skänkelvikningen och volten men lyckades övertala honom i sista sekund... ;) och så en irriterande galopp i en mellantrav. Fick 73,857% och blev slagna med typ en poäng, extra irriterande då med den där mellantraven...men men, en andraplacering iaf! Duktiga prinsen! :love:

Liknande trådar

Skola & Jobb I april hade jag 1h övertid, den kom inte på förra lönen. I maj hade jag 8h övertid, på lönebeskedet som kom idag så hade jag bara 7h...
Svar
9
· Visningar
769
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: cirkus
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: trazel
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama