Tävlingstråd för april och maj

Sv: Tävlingstråd för april

Det tror jag! Jättetråkig inställning. För oss är det nog svårt att åka med tre stycken en lördag, vi har lektioner hela dagen, och sen dessutom mästerskapet på söndagen...

*kl*

Var i Solna idag och red LA:3. Andra starten i LA, första var förra helgen och det var katastrof.

Mycket bättre idag. Lite småmissar men iom att det är första starten på bortaplan i år, andra starten i LA och att hästen är 6 år så är jag supernöjd. 62.14% Film finns i 07or tråden på ridning.

Några bilder från framridningen.
102_zps39274a07.jpg

099-1_zpscfd42715.jpg

063_zps4cc78d98.jpg

054_zps5c7e4647.jpg

stoor förbättring då jämfört med förra gången! grattis till det :) fin pålle!

jag och min fd hopphäst var iväg och tävlade igen förra söndagen. vi tragglar msv c och målet är att kvala till msv b - inte för att tävla msv b men för att känna att vi klarade det när ingen annan trodde på oss och vissa tränare sa att "du kommer aldrig kunna tävla högre än lätt b".

pålle fyller 21 i år och är oförskämt fräsch! har inga flashiga gångarter men är lydig och det kan vi samla poäng på. fick lite småmissar som galopp i ökade traven (trasslar ihop benen fullkomligt när vi försöker med ökad/mellantrav hihi). 60,22 %. nöjd !

film: http://www.youtube.com/watch?v=LtavUbapmdw

bild (tagen lite snett så vi ser ut att rida i nerförsbacke :p ) :
img_1766_51741179e087c335fa351952.jpg

Kl

Var i smedjebacken i dag och tävlade. Han var tyvärr lite halvseg inne på banan men gör det kan ska skapligt ändå. Han är ju så snäll min lillgubbe :up:
Lb:1 på 65.86% och var 4:a där, var div 3 i den klassen.
La:1 på 65.40% med en felridning :p och där vann vi faktiskt, har aldrig hänt innan så jag är toknöjd :D

Lite tråkig bild kanske men den enda vi tog. Två ryttare på tre hästar så vi hade lite att göra :p
20130428_180102.jpg

Vad fin han har blivit, stort grattis!

Jag var också iväg och gjorde årsdebut på tävlingsbanorna i helgen. Hade en helt tokig häst på framridningen till första klassen (som också var vår debut i MsvB) och jag trodde aldrig att jag skulle komma till någon ridning då hon verkligen var extremt laddad. Hur som så genomförde vi programmet med halv ångest och det resulterade i nästan 63 % så det är vi absolut nöjda med i debuten och med tanke på hur kaos det var på framridningen.

Andra klassen var MsvC1 (tyvärr red vi det "svåra" först :banghead:) och där var hon alldeles lagom tempererad och jag hade en superfin känsla i framförallt galopp-delen. Det resulterade i 71,9 % och därmed fick vi pris med oss hem. :D

DSC_0051_zpsd135e19b.jpg

DSC_0006_zpsa9470733.jpg

DSC_0113_zpsd7e90009.jpg

DSC_0181_zps339fa6d1.jpg

Donnatello var också där och gjorde superfina ritter med pris i sin MsvB-debut! :banana:

Stort Grattis till dig också! Härligt lyckofoto! :D

Vaggvisa; Riktigt kul att se en så fin fjording, grattis till bra resultat!

Åh vad fin! Stort Grattis!

... och grattis till er andra som också är såååå fina! Det är inspirerande att se er allihop!

Jag har varit på Bogesund idag med medryttarhästen Zalmiac och ridit en LB:0. Igår var känslan inte alls vad jag ville och jag var nästan beredd att stryka mig. Men han älskar tydligen att tävla för idag var han en ängel. :D Jag måste bara lära mig att göra halt på honom för han stretar ganska mkt då tyvärr. För utom halterna är jag väldigt nöjd med ritten och 65,78 % i första starten med Z. Det blev en sjätteplacering till sist, nöjd med tanke på att han blev dressyrhäst i februari typ... Han är f.2004 e:Zeppelin – ue: Cortez.

577489_10152787591120497_1214378979_n.jpg

kanske borde detta ligga i en tävlingstråd för maj, men men...

*kl*

Red programridning idag, en LB:3. Pålle spänd på framridningen och inte alls framme för hjälperna, ännu mer spänd på tävlingsbanan och hade fullt sjå att kolla på staket och bokstäver... Väldigt avvaktande pålle och vi hade svårt med energin. Hade ändå några toppar, mellantraven (2 st) fick vi 7a och 8a på, galoppen höll vi ihop hyfsat. Tänkte på att rida noggrant och det belönades vi för. :) Slutade på 60% och det får jag vara nöjd med för dagen.

Kände mig så besviken på mig själv först, jag vet ju att vi kan såå mkt bättre.. Men sen kom jag på mig själv att jag ju hade satt som mål att komma över 60%, och det gjorde vi ju! Behöver bli bättre på att rida fram, måste verkligen följa en plan! Hade tänkt ut en plan, men den glömde jag bort när jag satt upp på hästen. :p Till nästa gång ska jag fokusera på att ha honom framför hjälperna, han blir inte mindre tittig men förhoppningsvis tycker han jag är ngt mer intressant att lyssna på. ;)

Sv: Tävlingstråd för april och maj

*KL*
Tråden är ju itne jättelång och några har redan fyllt på med maj tävlingar så jag förlänger denna istället fäör att starta en ny.

Tack snälla! Nu äntligen börjar hon bli lite mer vuxen i kroppen med lite mer hals och överlinje men jädrans vad tid det har tagit!

KL

Red LB:1 och LB:0 idag. Landade på 62 i båda klasserna. Melizza var väldigt spänd i första klassen. I andra mer avspänd men på galopp längning mot dommaren på långsida stannar hon upp och hoppar. FY dit vill inte jag tyckte hon. Och en fel fattning ( har aldrig hänt förut) pga spändhet, och lite slarv från min sida. Skulle tagit upp liite mer och gröpt ur henne lite mer i innersidan. Annars är jag väldans nöjd med dagen och hästen. Åkte hem med en väldigt bra känsla :) Nya tag nästa helg då även gårdens 4 åring ska med och tävlings debutera :D

aa.jpg

bb.jpg

cc.jpg

gf.jpg

*kl*
Första tävlingen för det här året är avklarad. var sjukligt nervös innan men lyckades iaf hålla fokus och rida. Har haft problem med ärlig bjudning och han har lagt av helt på banan, säkert delvis för att jag blir spänd och totalt okoncentrerad. Men inga sådana tendenser alls den här helgen så det var skönt!

Red La3 igår på en lite spänd och övertaggad häst (det var uppstallning i mobila boxar i en del av ridhuset där framridningen var, och någon minut innan jag skulle in på tävlingsbanan så fastnade en häst rätt illa i sin box... Det blev sånt sjukt liv, trodde att hela boxlängan skulle rasa och alla blev superoroliga och gnäggade och hade sig). Men knep en fjärdeplats på typ 63,8%.

Red två MsvC också, hade som mål att klara godkända procent och red båda på 64,nånting%! Lite trista småmissar som måste slipas på till nästa tävling.

Liknande trådar

Skola & Jobb I april hade jag 1h övertid, den kom inte på förra lönen. I maj hade jag 8h övertid, på lönebeskedet som kom idag så hade jag bara 7h...
Svar
9
· Visningar
769
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: cirkus
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: trazel
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama