Tävlingstråd för april och maj

Sv: Tävlingstråd för april och maj

Grattis! :up: Vad roligt med tanke på allt strul ni har haft i perioder.

Själv har jag fått ta tillbaka alla anmälningar pga av sparkskada o 6-8 veckors konvalescens. :( Man kan hålla sig för skratt..

Grattis!
Det var ju en fin start på tävlingssäsongen.

*kl*
Red LA:1 igår på min 6åring. 12 starten i livet och tredje i LA. Hon stod emot ganska mycket inne på banan så nosen kröp in lite igen men vi lyckades skrapa ihop 63,42% och knep en sjunde placering! Vår första placering så jag var strålande glad.

Film finns i 07 tråden på Ridning.

Nu blir det tävlingsvila till 6 juni, om jag kommer med då :nailbiting:

Tack! Jag är så glad att han är frisk och tävlingsbar med tanke på allt som varit. bestämde ju mig förra sommaren (efter hans bakdelsförlamning) att ge honom ett år att komma tillbaka och skulle det inte funka så väntade de evigt gröna ängarna... Så att rida msvc på så "bra" procent känns som en seger för oss. Jag hoppas på att kunna höja procenten i msvc i år och att kunna starta msvb nästa år.

Trist med din pålle, skador är aldrig kul, särskilt inte den här tiden när allt roligt drar igång på riktigt!

Jag läser lite i intervaller på buke men kom på att jag hade kommenterat din förra tävlingsfilm. Läste ditt svar nu och det går ju verkligen framåt för er! Så himla roligt och grattis till placeringen! Du ska se att ni har en riktigt bra säsong framför er.:) Hon såg jättefin ut på filmen.

Grattis! Vilken härlig årsdebut. Jag har bara tjuvläst här och följt era problem och då blir jag extra glad när det blir så här bra!

... och Grattis till er andra också. :up:

Jag var ute med Fantasi igår igen, vår andra LA:3 någonsin och trots ett avbrott i den förvända galoppen blev det 65 %. Jag var nöjd med att hon var avspänd, men ibland blev hon lite för avspänd och släppte in nosen och ut med bakbenen... :meh: Nu har vi två tävlingar kvar i år vad det verkar, men jag skulle kunna avsluta säsongen redan för jag kunde inte vara mer nöjd. :p

Y8WFqpjJm5

Eh bildlänken verkar inte vilja vara med :( Det går tydligen inte att länka från instagram trots öppen profil...

Stort grattis! Gud va snygg din herre är! :d

Smulan87: Stort grattis, vilka härliga %! Din svarta är alltid lika vacker :)

*kl*
Igår hade jag och Forsythia hade riktigt roligt - vi debuterade Intermediaire 1B med piff och puff! :banana:
Då piaffen nyligen infunnit sig och inte riktigt sitter hundra så gick vi in med inställningen att ha en programridning och bara njuta av att faktiskt kunna starta programmet! Sen var Forsythia så himla duktig att hon utan tvekan piafferade bägge gångerna och matte klarade av att räkna rätt språng i både serier och galoppsaxen = både jag och Forsythia såg ut som två strålande solar när vi lämnade banan :D.

Drygt 63,4% i debuten då vi med avspänd inställning körde på behaglig press för en första skön upplevelse känns fantastiskt bra, längtar till nästa gång!

Film från debuten:
http://www.youtube.com/watch?v=Z2F8a1E-gTc&feature=youtu.be

Tack! Nu börjar det äntligen hända grejer. Hon förstår vad hon ska göra inne på banan och blir mer och mer lik hemma.

Hon tvärnitar dock varje gång för domarbordet men med övertalning får man förbi henne:D

Ni rider ju dressyr på riktigt :o Man får ju skämmas när man tycker man tävlar dressyr när man jämför! :p

Grattis till fin debut och man ser verkligen hur samstämmig ni är. Superfina hjälper och du sitter verkligen klistrad i sadeln.

KL

Red LB:1 och LB:0 idag. Landade på 62 i båda klasserna. Melizza var väldigt spänd i första klassen. I andra mer avspänd men på galopp längning mot dommaren på långsida stannar hon upp och hoppar. FY dit vill inte jag tyckte hon. Och en fel fattning ( har aldrig hänt förut) pga spändhet, och lite slarv från min sida. Skulle tagit upp liite mer och gröpt ur henne lite mer i innersidan. Annars är jag väldans nöjd med dagen och hästen. Åkte hem med en väldigt bra känsla :) Nya tag nästa helg då även gårdens 4 åring ska med och tävlings debutera :D

aa.jpg

Er såg jag ju på framridningen nu när jag ser bilderna du lagt ut! Det är väl sällan eller aldrig jag känner igen någon 'härifrån':D Vad roligt!

Tävlade själv msvc2, första starten för året och jag höll väl på att ramla av när jag fick resultatet. 64,22% som blev en andralacering är verkligen
nåt jag känner jag kan vara sjukt stolt och glad över för att vara just oss :D Duktig häst fick extra morot :d
nöjd?:D:o

*kl*

Världens bästa lilla fjording debuterade Msv C:2 i lördags på 64,78% och en delad 6e placering. Han är så himla positiv och samarbetsvillig och även om han inte har gång, storlek eller fixar allt så försöker han verkligen.
Han är ju ett riktigt charmtroll så fick den här kommentaren på protokollet :D
183183_10151369748585474_1606180863_n.jpg

Nemen se där :D Va roligt :D Känner igen er också nu när jag ser bilden :)

Wiii! Jag och knashästen har gjort våran första start och på torsdag kommer nästa. Vi är lite fega dock och köra vara LC programmet än men debuten blev helt klart okej. Han är lite nervös och vi hade inte ridit på en vecka innan starten och aldrig ridit programmet. Trots detta och en lite väl nervös matte så fick vi 58,5% inget bra men med våra förutsättningar så. Fick även en 8:a(!!!!!!) på den fria skritten.

Målet på torsdag är helt klart en bättre framridningstaktik och mer ridande på banan och raka spår!

Liknande trådar

Skola & Jobb I april hade jag 1h övertid, den kom inte på förra lönen. I maj hade jag 8h övertid, på lönebeskedet som kom idag så hade jag bara 7h...
Svar
9
· Visningar
769
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: cirkus
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: trazel
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama