Tävlingstråd för april och maj

Sv: Tävlingstråd för april

I helgen red vi en Msv C:1. Red på 64% och 12a av 38, två utanför placering.
Simon var sååå fin så jag är supernöjd :)

IMG_3279.jpg

IMG_3238.jpg

kl

tävlat i Laholm idag, LB:2 62 %.

Det var fullt kaos hemma innan jag kom iväg och jag var på uruselt humör så försökte bara rida igenom programmet utan att försöka påverka hästen negativt, jag är väldigt nöjd med resultatet och min godmodiga häst som står ut med sin galna matte :p

Gammelaraben på 24 år va utlånad idag och fick tävla med låneryttare, LC:1 och det blev en vinst på nästan 71% bland 21-22 startande. Härligt att ha en sån fräsch gamling :)

Idag red vi en LB:2 bedömning dressyrryttartest. Första gången hästen var på tävling och vi kom på plats 7 av 13, med 59,5%. Han var lite spänd så jag fick jobba massa för att få honom att gå fram.

378625_10151617025280948_1345584500_n.jpg

11521_10151617024990948_751189340_n.jpg

Inte tokigt för en så gammal häst och dessutom arab(:p) att sopa banan på det viset!

Mitrolle: Nyttig debut och han är rätt fin den där jättehästen:)!

Vad roligt när en gammal häst fortfarande presterar!

Mitrolle, vad kul det var ju bra för att vara första tävlingen ! :)

haha, ja nu har hon tagit placering tre tävlingar på rad :D Hon har så positiv attityd! Har alltid varit svårtransporterad också, men nu när hon börjat inse att hon får åka på tävling när transporten kommer fram så vände det och hon älskar nu transporten! Laddar i stallet med spetsade öron och springer in i släpet! Så roligt när hon är så lycklig av det här :D

*KL

Dressyrclearround med Ninya på ridskolan idag, LB:1 :)
Som vanligt äckligt nervös innan, vilket visserligen lade sig när jag började rida, men det släppte aldrig riktigt för oss och i det stora hela så är jag rätt besviken över hur det gick. Inte för att det var någon direkt katastrof heller, men känslan var ju inte alls så bra som den kan vara/ofta är. Inget moment alls som jag är riktigt nöjd med, men kan iaf konstatera att sitsen blivit bättre än senast trots att jag inte ens tänkte på hur jag satt när jag red programmet.

Resultatmässigt slog vi dock personligt rekord :eek: 66,55% I princip genomgående 6 & 7or (och min första 8:a i LB), med 7 på bland annat sitsen vilket också är första gången. Så procenten är jag glad över i alla fall :D Och Ninya är jag alltid glad över, måste få bättre ordning på mig själv "bara"...

Film:
http://www.youtube.com/watch?v=4JrzuaX_jF4&feature=youtu.be

*KL* Då vågar jag mig in i tråden. Jag rider på en liten ridskola och har haft turen att få åka ut och tävla på en av de fina ridskolehästarna, Fantasi. Hon är född 1999 i Danmark, e: Welt Hit II – Lebensmann. Igår var det dags för min första LA någonsin då vi debuterade LA:3 på en lokal tävling. 71,298 % och en femteplacering trots två rejäla missar. Vi fick bra poäng på koeffcient-momenten så det räddade oss. :up: Här är en bild från framridningen från hennes ägares blogg:
DSC_0708.jpg

Vilken debut, grattis!

Igår arrangerade vi div II omgång 2. Min ritt vill jag knappt tänka tillbaka på, haha. Tror att lilla prinsen ville visa mig att även om jag tror att jag bestämmer så är det egentligen bara han som låter mig tro det...fniss. Han bestämde sig för att stanna och vägra gå fram varje gång vi kom mot domaren på medellinjen, och det gör man många gånger i nya LA:3...han var inte ett dugg rädd, helt avspänd, bara stannar. På andra delar av banan gick han som vanligt! Så allt mellan 4 och 7.5 blev till slut 66.14% och individuell 8:e placering. De andra i laget fick 62 och 68 och kom tvåa! :D

Lite kul är att vi frågade distriktet hur dom tänkt när div II-finalen och lektionshästmästerskapet ligger samma helg, då fick vi till svar att det brukar inte vara några lektionshästar i finalen. Konstigt att våra tre gjort det igen! ;) :love:

PathofClovers och Milla 456: Tack snälla ni! Förhoppningsvis har jag ett roligt resultat att rapportera nästa vecka också då jag ska starta fina Fantasi och min medryttarhäst också. Men 71 % kommer jag nog kanske inte upp i igen, även om Nina Bengtsson tyckte hon var minst värd det idag på träningen! :love: Jag fick sluta rida efter 25 minuter för hon kunde inte bli finare! :up:

PathofClovers: Det verkar som om vi tävlar i samma distrikt så jag kanske vågar mig fram och hälsa om vi startar samtidigt någon gång :)

Liknande trådar

Skola & Jobb I april hade jag 1h övertid, den kom inte på förra lönen. I maj hade jag 8h övertid, på lönebeskedet som kom idag så hade jag bara 7h...
Svar
9
· Visningar
769
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: cirkus
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: trazel
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama