Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Har marknaden utvecklats något år 2013? Finns det fler syntetiska westernprodukter? Träns/sadlar/grimmor mm. Eller är det bara...
Svar
16
· Visningar
2 748
Senast: Tender
·
Western Först vill jag säga att jag inte vill att tråden skall framstå som reklam utan jag vill ha konkreta tips! Jag har tänkt att lämna...
Svar
11
· Visningar
4 499
Senast: lwt03001
·
Islandshäst jag blir så ledsen. jag har ju kollat efter häst, och nu då fått erbjudandet att hyra min fd häst 2 ggr i veckan. henne gillade jag...
2
Svar
32
· Visningar
7 328
Hoppning Jag ska starta min första LB nu i helgen och undrar en sak som jag gärna vill ha svar på. Om det är en kombination med två hinder (ett A...
Svar
2
· Visningar
1 862
Senast: rebeckasff
·
Dressyr Jag har precis anmält mig som fotfolk till ett semiarium med Charles de Kunffy den 26 juli i Enköping. Han är verkligen inte i Europa...
Svar
4
· Visningar
1 213
Senast: Hellas
·
Tävling Jag vet vad som står i TR ang pengar på kontot osv. Hur tillmötesgående är era klubbar mot ryttare som inte har pengar på TDB när...
Svar
12
· Visningar
4 314
Senast: mammaBerg
·
Trav Är det någon som kan förklara hur det fungerar?
Svar
4
· Visningar
2 716
Senast: Skaune
·
Western Jag ska åka från Arboga till Kalmar (via Linköping) i Augusti och vill veta om det finns några Westernbutiker längs den sträckan som...
Svar
0
· Visningar
1 196
Senast: Jannice
·
Övr. Grenar (Lägger tråden här eftersom den gäller flera olika grenar, moderatorn får gärna flytta om jag gjort fel.) Jag funderar på likheter...
Svar
10
· Visningar
5 107
Senast: Iaraphel
·
Trav hej! Jag har precis börjat med trav och jag går kurser i det nu. Imorgon har jag prov och jag behöver hjälp med några frågor! 1. Vad...
2
Svar
20
· Visningar
6 324
Senast: Majorn
·
Dressyr Det var längesen vi hade en sån här tråd och eftersom jag har absolut inget att göra så här mitt i natten så kommer en repris:p. 1...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 263
Senast: Donnatello
·
Islandshäst Jag funderar på det där med fyr- och femgångare, och avel. Detta efter att ha läst och hört diverse påståenden som att man aldrig ska...
Svar
5
· Visningar
2 239
Western Alla ni som har en big horn arabian: vad har era hästar för rygg?? bred? svängd? manke? hur känns de att rida i? Släng gärna in...
Svar
10
· Visningar
5 206
Senast: urkella
·
Western Nu är det så här att jag studerar till sadelmakare och har tagit hem vår gamla westernsadel för framtida (eventuell, får se om det blir...
Svar
9
· Visningar
2 709
Senast: Pillis___
·
Fälttävlan Vilka har varit där och tävlat? Jag vill gärna veta hur ni tyckte att det var där, och hur deras terrängbana ser ut svårighetsmässigt...
Svar
17
· Visningar
4 224
Senast: Minnie
·
Körning Kanske dum fråga men hur ska man egentligen hålla pisken i "neutralläge" s.a.s.? :o Har kört utan hittills men då ponnyn har haft lite...
Svar
2
· Visningar
1 238
Senast: Luna10
·
Körning Kan man använda gumisnodd när man kör för att få hästen slappna av och ta ner huvudet? Min ena ponny spänner/stressar upp sig och blir...
Svar
4
· Visningar
1 833
Körning Hej! Jag har en stor tinker-vanner som jag kör med. Ena vagnen är en gigg. Vilken sele är bäst till gigg+kraftig häst? Jag har en...
Svar
2
· Visningar
1 524
Western Ser en tendens att westernryttarna minskar i antal, iaf de som tävlar...:( Är det något som märks av i övriga landet, och vad beror...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 671
Senast: Texaz
·
Fälttävlan Nu känner jag att det är dags att lämna 90-klassen o ta steget upp till 100. Har ni några tips på banor inom 20 mil från Örebro som...
Svar
4
· Visningar
3 065
Senast: Minnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama