Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Vad har ni för täcke på eran häst när det regnar och är ca 10-15 grader ute? Jag har ett eksemtäcke på min häst men igår stå stod han å...
2
Svar
21
· Visningar
11 684
Senast: Korven
·
Trav Äntligen! Föl födda 2013 kommer att chipmärkas istället för frysmärkas. Är det någon som kommer att sakna frysmärkning?
2
Svar
34
· Visningar
8 061
Western Vad ska man passa sig för då? Jag vill ha en ut i skogen sadel, och har på gamla dar blivit lite feg av mig och skulle uppskatta ett...
Svar
10
· Visningar
4 218
Senast: Unit
·
Trav Vad säger ni om Djurens Rätts artikel om banveterinärernas arbetssituation? Jag tycker själv att den är väldigt bra! Viktig fråga...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
27 700
Senast: a1agnlju
·
Dressyr Jag har tänkt köpa en isabell sadel, har provridit i en som var 17,5 men är tveksam till om jag skall ha 17 eller 17,5!? Någon som haft...
Svar
3
· Visningar
1 994
Senast: Zuzzi
·
Islandshäst Hej Undrar lite hur jag ska värma upp min häst inför ett ridpass, jag brukar rida i skritt och mycket trav på volter m.m. Men vill...
Svar
15
· Visningar
3 563
Senast: Vaniljvisp
·
Dressyr Jag har letat lite i TR men tycker det är som vanligt lite luddigt ang detta. Jag är anmäld i en tävling där det stod Klass 10; LA...
Svar
15
· Visningar
3 247
Senast: kryddelydd
·
Tävling För att en klubb ska ha rätt att utfärda tävlingslicenser krävs att klubben årligen anordnar en tävling från minst inbjudningsnivå och...
Svar
1
· Visningar
2 240
Senast: Magnum
·
Hoppning Behöver lite tips på hoppsadlar som tillåter plats för en väldigt lång manke. Jag har en Jeremy Rudge Flight (specialmodell för...
Svar
8
· Visningar
2 940
Senast: Fredag
·
Dressyr Någon här som vet vad det är här är för klasser om man "översätter" det till svensk motsvarighet? Det står club på många men va katten...
Svar
5
· Visningar
1 683
Senast: Fenestra
·
Tävling Jag red på ridskola och tävlade en del i yngre ålder (ca 10-15 år sedan), och hade därmed tagit grönt kort genom ridskolan. Sedan...
Svar
3
· Visningar
3 395
Senast: Fiorano
·
Distans Finns det? jag hittar bara med engelsk nosrem när jag är ute och letar eller hannoveransk. In med bilder på era plastträns med...
Svar
5
· Visningar
3 470
Senast: Decibel
·
Distans Hej! Någon som vet om man kan beställa märket Marylot från någon svensk sida? eller är det lättast att beställa från deras egna...
Svar
3
· Visningar
3 363
Senast: Decibel
·
Fälttävlan Nu ska jag äntligen ta tag i att köpa mig en egen väst så jag slipper låna så fort jag ska ut i terrängen. Har lånat en Racesafe av en...
Svar
1
· Visningar
2 978
Senast: Embe
·
Trav Jag har hittat tre passande lopp till min häst. Dessa infaller tre veckor i rad. Hur ofta kan man starta? (eller kan och kan... hur...
Svar
4
· Visningar
2 613
Senast: sandrafors
·
Körning Har länge letat efter en rockard med broms och har nu hittat en :idea: Har ju en maratonvagn hemma med men jag vill börja med en rockard...
Svar
1
· Visningar
1 878
Senast: Pinkilly
·
Distans Hej, Jag skulle behöva lite tips och hjälp med ett träningsschema till en CR 5 mil till en början. Hästen är 8 årig arab som har varit...
Svar
3
· Visningar
3 321
Senast: TrixaLagom
·
Western Hej, jag kan inget om western, är distansryttare :-) Jag har fått med en sadel med en häst och undrar om det går att sälja eller om det...
2
Svar
23
· Visningar
8 877
Senast: Anaconda
·
Dressyr Jag funderar på att tävla en LC:1 på Lördag, men har lite funderingar då det är flera år sen jag tävlade sist, och det var på ponnytiden...
Svar
6
· Visningar
1 823
Senast: cewe
·
Western Hejsan! Jag undrar ifall någon vet om man får tävla ett tränsbett med billy allen-mundel på D-C tävlingar på två händer? Har aldrig...
Svar
6
· Visningar
1 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka