Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 573
Senast: Zuzzi
·
Distans Bara en fundering när jag kikat igenom tävlingsterminen - ska inte Stockholmsdistriktets ekipage få tävla DM? Rimboritten har ju DM för...
Svar
2
· Visningar
2 748
Senast: Litenvit
·
Western Ser ofta folk som har stora problem med hingstar, och det krävs både det ena och det andra för att kunna hantera dem.... Inom western...
2
Svar
28
· Visningar
5 408
Senast: tuaphua
·
Körning På ett ungefär. Självklart är det väl lite individuellt och så. Shettisen i fråga är strax under metern, 16 år och nätt i typen. Jag som...
Svar
13
· Visningar
2 336
Senast: Saeta
·
Western Jag snor idén från dem med unghästar födda 2008, och skapar en för oss med unghästar födda 2010 :bump: Kan vara kul att få tips, råd...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
76 770
Senast: _Eva_
·
Distans Försöker få nån ordning på vilka tävlingar jag ska anmäla mig till. Vilka tävlingsbanor föredrar ni? Med tanke på själva...
Svar
6
· Visningar
3 407
Senast: Litenvit
·
Islandshäst Jag behöver köpa ett flugtäcke till hästen. Har sedan innan ett som kostade närmare 900 och som har hållit rätt bra. Nu är jag ute efter...
Svar
4
· Visningar
2 176
Senast: lotols
·
Dressyr Letar nya ridbyxor, vita till tävling. Vill ha dem helskodda och inte med för låg midja. Gillar Pikeur Lugana, så den typen. Men finns...
Svar
9
· Visningar
3 314
Senast: Mitrolle
·
D
Islandshäst Är det någon som testat den sadeln från stall akur? Provsuttit på en bock och kändes väldigt bra men stor i sätet (har 38/40 på byxor)
Svar
13
· Visningar
1 927
Senast: Boerperd
·
Dressyr Har alltid haft den åsikten att blandad träning är super förr alla hästar och skaffade därför en medryttare som kunde hålla igång min...
2
Svar
32
· Visningar
5 858
Islandshäst Är intresserad av detta bett EE stång bra och mindre bra erfarenheter av den här islandsstången. typ av tungfrihet. storleken på...
Svar
11
· Visningar
3 906
Senast: Freyr
·
Körning Jag har insett att jag behöver modifiera min loksele något. Det finns bara ett läge (en fast läderögla) att sätta lokornas nackrem...
Svar
8
· Visningar
3 806
Senast: ameo
·
Islandshäst Någon mer som ska till Berlin och vara volontär ??:)
Svar
1
· Visningar
1 360
Senast: Hermes98
·
Dressyr Funderar på om jag ska ut på någon liten Pay & Ride innan året är slut, i sådana fall med min medryttarhäst. Det jag undrar över är...
Svar
12
· Visningar
3 829
Senast: Fiorano
·
Western Hej. Jag har en renrasig quarter vallack på två år registrerad i AQHA och är lite sugen på att åka ut på nån tävling. Vad får han vara...
Svar
6
· Visningar
1 739
Senast: Norna
·
Körning kan ju vara kul att se vad ni har för er där ute. här är mitt projekt: nutt golv är tillverkat idag, korgen är grundmålad och...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
30 164
Senast: Bulldoozer
·
Western Jag har just köpt en westernsadel och började bildgoogla på hur man klär sig när man rider western. Första intrycket var att alla...
2 3
Svar
47
· Visningar
13 488
Senast: Oh_really
·
Dressyr Behöver hjälp att reda ut vad dom olika dressyrklasserna i Holland och Tyskland motsvarar här i Sverige:confused: Tex i holland M1...
Svar
3
· Visningar
10 091
Senast: SusieQ
·
Körning Vilken sele är bäst för hästen?
Svar
3
· Visningar
2 007
Senast: skogaliten
·
Körning Kanske jag skulle lagt tråden på ett annat forum, men det känns mer som ett allmänt problem än ett "hästproblem"...;) Flytta den annars...
Svar
13
· Visningar
1 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka