Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Tävling http://www.hippson.se/blogs/Annelie/timothy-smart-mannen-i-vara-drommar.htm Jag är tveksam. Tycker personligen att ridsport i tv...
Svar
7
· Visningar
4 098
Senast: Tussinussen
·
Islandshäst Nu har jag äntligen hittat ett täcke som skyddar mot insekter och regn på samma gång :) Men funkar detta till en häst med eksem? Eller...
Svar
16
· Visningar
3 532
Western Har flera funderingar kring stolsits då jag ser måånga som har det på olika nivåer (inte bara inom western men det är ju det vi...
2
Svar
38
· Visningar
7 271
Senast: Bewildered
·
Körning Vilken storlek på sele skall jag köpa? Har en Isich cob på ca 150. Skall köpa mig en ordentlig bröstsele.
Svar
7
· Visningar
1 323
Senast: Klockmalvan
·
Trav Till störra modell av varmblodssto f.1996 J.R.Broline - Vibrante - Smithy's Pride Endast kvalad innan han blev ridhäst. Har små...
Svar
7
· Visningar
3 470
Senast: CK
·
Körning Ska börja köra med min d-ponny (haflinger) och ska då skaffa en vettig bröstsele. Jag har koll på att bröstan ska vara lös, att man ska...
2
Svar
25
· Visningar
6 207
Senast: bettysmatte
·
Fälttävlan Vad säger ni mer tävlingsrutinerade? Orkar en fulltränad häst gå två debutantfälttävlan veckorna efter varandra? Eller brukar ni lägga...
Svar
4
· Visningar
3 041
Senast: mammaBerg
·
Islandshäst Någon här ute som känner till Berserkur frá Stykkisholmi och Kraftur frá Bringu och vad dom lämnar ifrån sig för avkommor? Det är...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: Kilauea
·
Fälttävlan Efter en riktigt kass terrängträning så känner jag att jag skulle vilja ut och bara ha roligt och en startfälttävlan vore ju alldeles...
2
Svar
30
· Visningar
7 625
Senast: XC4all
·
Fälttävlan Har ett svagt minne av att vi haft en sådan här tråd tidigare men som alla vet är inte fälttävlan den billigaste sporten att hålla på...
Svar
19
· Visningar
5 147
Senast: emma-vsm
·
Western Hej! Jag är alldeles ny inom westernridning och har precis köpt en begagnad sadel. Med sadeln fick jag en pad, men eftersom den ser...
Svar
6
· Visningar
3 349
Senast: sthu
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 566
Senast: Zuzzi
·
Distans Bara en fundering när jag kikat igenom tävlingsterminen - ska inte Stockholmsdistriktets ekipage få tävla DM? Rimboritten har ju DM för...
Svar
2
· Visningar
2 746
Senast: Litenvit
·
Western Ser ofta folk som har stora problem med hingstar, och det krävs både det ena och det andra för att kunna hantera dem.... Inom western...
2
Svar
28
· Visningar
5 407
Senast: tuaphua
·
Körning På ett ungefär. Självklart är det väl lite individuellt och så. Shettisen i fråga är strax under metern, 16 år och nätt i typen. Jag som...
Svar
13
· Visningar
2 329
Senast: Saeta
·
Western Jag snor idén från dem med unghästar födda 2008, och skapar en för oss med unghästar födda 2010 :bump: Kan vara kul att få tips, råd...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
76 730
Senast: _Eva_
·
Distans Försöker få nån ordning på vilka tävlingar jag ska anmäla mig till. Vilka tävlingsbanor föredrar ni? Med tanke på själva...
Svar
6
· Visningar
3 406
Senast: Litenvit
·
Islandshäst Jag behöver köpa ett flugtäcke till hästen. Har sedan innan ett som kostade närmare 900 och som har hållit rätt bra. Nu är jag ute efter...
Svar
4
· Visningar
2 176
Senast: lotols
·
Dressyr Letar nya ridbyxor, vita till tävling. Vill ha dem helskodda och inte med för låg midja. Gillar Pikeur Lugana, så den typen. Men finns...
Svar
9
· Visningar
3 313
Senast: Mitrolle
·
D
Islandshäst Är det någon som testat den sadeln från stall akur? Provsuttit på en bock och kändes väldigt bra men stor i sätet (har 38/40 på byxor)
Svar
13
· Visningar
1 927
Senast: Boerperd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama