Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag skulle jättegärna åka på 70-80. Gapet mellan startfälttävlan enligt reglerna (60, fånigt lågt) och debutant (90, läskigt högt) är lite stort tycker jag. Mer stilterräng 80cm åt folket! :-)
Nu har jag inte kollat men finns det verkligen regler som säger att det MÅSTE vara 60 o inte högre? Enligt min tränare så var det bara den cupen som dom körde i startfälttävlan som var tvunget att vara 60, man kan ha det i 70 o 80 också säger han.
Vi var i Askim i helgen o jag måste bara säga att det var helt fantastiskt! Visserligen lite halvtaskig vägbeskrivning för oss utbölingar men själva tävlingen var kanon! Vårt lilla ponnybarn fick känna på hur det är när man går utifrån o in i ett tittigt ridhus, fick kanonbra tips när hon visade upp för "veterinären", en hoppbana som verkligen var en RIKTIG fälttävlansbana o sen en terrängbana som var så söt men ändå hade riktiga frågor att det KLIADE i fingrarna på mig att få rida själv! Stor eloge till Askim!
Inte grusbana alltså. Hur många ggr går inte vår hoppning på gräs (läs åker)? Medan vanliga banhoppningar för ponny i vårt län finns inte en enda på gräs så det var bra för henne att få träna på detta.
Vi har ca 100 hoppmöjligheter på torr sandmark nivå 30-90 cm, men är en liten organisation som inte orkar arrangera pay'n cross eller tävlingar i år.
7 mil Gbg, 5 mil Borås, 5 mil Trollhättan. 2 mil Alingsås.
Och bara för det hörde jag att det var en träningstävling 70 och 90 bara tjugo minuter hemifrån. Samma dag som jag förstås är två timmar hemifrån på kurs. Dålig tajming! (Idag, för övrigt, så det är inget användbart tips för någon annan heller, jag bara svär lite...)
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Hästmänniskan En nordsvensk är inte en stor häst egentligen. Bland arbetande kallblodsraser är den liten och hyfsat nätt/sportig ändå. Den är ju ingen...
Hästhantering Yo, sent omsider så har även jag gått med i BHIS och börjat med en för mig ny form av träning tillsammans med hästarna. Inte för att jag...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.