Startfälttävlan?

Sv: Startfälttävlan?

Jag skulle jättegärna åka på 70-80. Gapet mellan startfälttävlan enligt reglerna (60, fånigt lågt) och debutant (90, läskigt högt) är lite stort tycker jag. Mer stilterräng 80cm åt folket! :-)

Nu har jag inte kollat men finns det verkligen regler som säger att det MÅSTE vara 60 o inte högre? Enligt min tränare så var det bara den cupen som dom körde i startfälttävlan som var tvunget att vara 60, man kan ha det i 70 o 80 också säger han.

Vi var i Askim i helgen o jag måste bara säga att det var helt fantastiskt! Visserligen lite halvtaskig vägbeskrivning för oss utbölingar men själva tävlingen var kanon! Vårt lilla ponnybarn fick känna på hur det är när man går utifrån o in i ett tittigt ridhus, fick kanonbra tips när hon visade upp för "veterinären", en hoppbana som verkligen var en RIKTIG fälttävlansbana o sen en terrängbana som var så söt men ändå hade riktiga frågor att det KLIADE i fingrarna på mig att få rida själv! Stor eloge till Askim!:bow:

Inte grusbana alltså. Hur många ggr går inte vår hoppning på gräs (läs åker)? Medan vanliga banhoppningar för ponny i vårt län finns inte en enda på gräs så det var bra för henne att få träna på detta.

Ok Ladies! Ni har en bana, en banbyggare eller möjligen 2. Kom igen och arrangera några Pay'n Cross! :)

Vi har ca 100 hoppmöjligheter på torr sandmark nivå 30-90 cm, men är en liten organisation som inte orkar arrangera pay'n cross eller tävlingar i år.
7 mil Gbg, 5 mil Borås, 5 mil Trollhättan. 2 mil Alingsås.

Hajerna eller? Inte helt lätt att arrangera pay and cross åt någon annan, menar du att man ska hyra banan o köra?

Och bara för det hörde jag att det var en träningstävling 70 och 90 bara tjugo minuter hemifrån. Samma dag som jag förstås är två timmar hemifrån på kurs. Dålig tajming! (Idag, för övrigt, så det är inget användbart tips för någon annan heller, jag bara svär lite...)

Ja, Hajjerna. vi har färdiga banor på 60, 70, 80 och 90 höjd för året, bara att dra ihop ett gäng på 10-15 personer så har ni en Pay'n Cross. :)

Det skulle också kunna gå att bara köra några "banträningar" under sena kvällar under sommaren. Fullskaliga banor med en tidtagare.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
865
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Att inte vilja besöka läkare i "onödan"? Jag verkligen hatar att gå till läkare. De gånger jag har besökt läkare är det när jag varit...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 429
Senast: Sassy
·
Kultur Jag är rätt säker på att jag inte är den enda på forumet som skriver eller har drömmar om att en dag få ner den där romanen eller...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
5 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka