Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Varför är det så dyrt att gå b-instruktörsutbildningen :crazy:? Jag vart chockad.
Svar
7
· Visningar
1 641
Hoppning Nu börjar det ju närma sig, och tänkte bara se om det är någon mer som ska dit? :)
Svar
0
· Visningar
1 286
Körning Jag ska köpa mig en inkörd häst (vill ha en bruksnordsvensk) och håller på och funderar på vilken utrustning som ska inhandlas. Den...
Svar
4
· Visningar
1 419
Senast: trassel
·
Islandshäst Har varit på lite tävlingar i sommar och spanat in alla duktiga ryttare och hästar och nu är jag hemkommen från SMet. :) Jag ser att...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 806
Western Har en fd. travhäst som gått mycket på travet, både körd och monté. Men är nu ridhäst sen 5 år tillbaka Han är väldigt tjafsig med...
Svar
2
· Visningar
1 414
Senast: _FiA_
·
Western Ni som aktivt tömkör era westerntränade hästar, är det något speciellt som man bör tänka på till skillnad från att tömköra engelskt...
2
Svar
39
· Visningar
7 581
Trav Snor lillcaksa tråd från ifjol. Hur går det för era 08: or och hur långt har ni hunnit med dom? Gärna bilder :)
20 21 22
Svar
425
· Visningar
73 105
Senast: Petronilla
·
Körning Och det är säkert dumt att göra det redan. Men jag tycker inte att våra övningar går framåt, eller ens åt rätt håll. Har en 10-årig...
Svar
4
· Visningar
1 220
Senast: Klockmalvan
·
Hoppning Nu kan jag ha postat denna tråd helt fel och kanske finns detta ämnet i någon annan tråd. Flytta den gärna om det är så eller tipsa om...
Svar
5
· Visningar
1 828
Senast: Snowball
·
Fälttävlan Det kommer ju regelbundet frågor om skydd i terrängen, precis som det hela tiden kommer nya skydd. De flesta trådar är rätt röriga, med...
Svar
7
· Visningar
7 821
Dressyr Satt och kollade på lite tävlingskavajer nu, men så kom jag och tänka på en sak; Får man i dressyr tävla med en "färgglad" kavaj...
Svar
10
· Visningar
4 618
Senast: cambodia
·
Körning Jag kör ju en minishettis, som är regelbundet körd i ett halvår nu. Var helt ur form från början så jag har ökat på sakta. Nu är han i...
Svar
2
· Visningar
1 222
Senast: Luna10
·
Dressyr Är urless på min hjälm som bara glider ner över ögonen ... Var runt och provade en hel hög på GHS men hittade ingen jag föll för. Vill...
2
Svar
27
· Visningar
10 846
Senast: Mariaauto
·
Islandshäst När jag kollar på islandsutrustning, kan jag inte hjälpa att jag tänker, att en svart häst vore ju fint, den passar i alla fina saker...
Svar
18
· Visningar
5 433
Trav Jag frågade förra året om hur det fungerade med premier för ens uppfödningar och fick hjälp :) Men jag trodde då att det som jag får...
Svar
7
· Visningar
2 834
Senast: juvelen
·
Islandshäst Jag har ett 10 årigt sto efter Tyr vom Rappenhof. Snart ska hon skickas iväg på betäckning med en ung mycket lovande hingst efter...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 501
Senast: valvis
·
Hoppning Hittade ingen bra tidigare tråd ang frågan så jag chansar och gör en ny. Har inte heller hittat den informationen jag letar efter...
Svar
19
· Visningar
5 263
Senast: prallan
·
Körning Jag har fått en fixidé på hjärnan om att jag vill köra in min Welsh cob, så nu letar jag vagnar för glatta livet :o Men vad vill jag...
Svar
5
· Visningar
2 946
Övr. Grenar Vilken tid borde man ha på ett snabbjobb på 600m? Vad är jättebra och vad är okej och vad är dåligt? :)
Svar
11
· Visningar
7 315
Senast: Bowman
·
Hoppning Jag har inte riktigt hängt med på hur stilhoppning bedöms. Vet att det bedöms på olika punkter såsom vägval, sits, tempo osv. men...
Svar
3
· Visningar
1 583
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama