Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Hej! Jag har en fjording som jag rider engelskt på för stunden men tror att hon skulle passa bättre som en westernhäst om hon skolades...
Svar
15
· Visningar
4 192
Senast: Piraja
·
Dressyr Någon som testat nya Bates dressyr cair ?
2
Svar
33
· Visningar
15 252
Senast: super
·
Western Har en sadel som knarrar enormt! Smörjer och smörjer, men blir inte bättre:crazy: Tips på vad jag kan göra? Vad smörja med, olja...
Svar
8
· Visningar
2 593
Senast: Tender
·
Körning Hej körvänner! Jag håller på och letar en loksele till min ganska kraftiga tinker och provade idag en sele som min mamma har till sin...
Svar
8
· Visningar
1 884
Senast: Egonson_
·
Islandshäst Vad tycker ni om detta ledade bett? Har en häst som är knepig i munnen. Grejar mkt med bettet & lägger tungan över i mellan varven...
Svar
4
· Visningar
3 510
Senast: Gimlan
·
Dressyr Jag ska beställa ett par ridstövlar. Har idag ett par Königs Grandgester till tävling och är helt klart inne på ett par till att ha till...
Svar
17
· Visningar
2 602
Senast: Maui
·
Hoppning Om jag har fattat det rätt gjordes reglerna för avd B om nu inför 2013. I dressyren får häst starta i avd B på ponnytävlingar. Är det...
Svar
2
· Visningar
1 985
Senast: Lady_S
·
Körning Jag skulle vilja ha tips på bra böcker för en "nybörjare" inom körning. Nu snackar vi inte till ett barn, utan ändå ganska så avancerad...
Svar
1
· Visningar
1 249
Senast: stall w
·
K
Körning Nu vill jag veta hur ni förvarar era selar! Gärna med bilder och tips på smarta lösningar. Just nu har jag en sadelhängare till mitt...
Svar
11
· Visningar
7 975
Senast: Efwa
·
Körning Som rubriken lyder, var hittar man loksele till shettis? Jag har en pfiff-sele och en cavallettie rockard som vi använder till vardags...
Svar
3
· Visningar
2 794
Senast: cambodia
·
Körning Hallå! Jag har fått tag i en gammal sliten släde som jag nu rustar upp för fullt. Problem uppstod dock när jag skulle prova att koppla...
Svar
2
· Visningar
1 335
Senast: lil-sis
·
Hoppning Eftersom det blir många frågor om hur höga hindren är i resp. klasser så har Ameo bett mig göra en sammanställning av dem! Lätt D...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
80 872
Tävling Jag har försökt googla mig fram till själva "listan" på svårighetsgrader i program, vad som är lättast och svårast mm men tyvärr...
Svar
5
· Visningar
10 133
Senast: Marty
·
Western Ska beställa en Curb Strap (chain) till mitt hack, och tänkte fråga er Westernfolk om det är någon större skillnad på en singelkedja...
Svar
6
· Visningar
3 456
Senast: Em-Jay
·
Körning Vår första tävling närmar sig, tro det eller ej O_o Eller ja, vi får se om vi känner oss redo att åka, vi är anmälda i alla fall till...
Svar
6
· Visningar
1 675
Senast: Seabaz
·
Körning Dröm ponnyn som jag ville köpa förra året blev till salu igen och imorgon hämtar jag honom. Men tyvärr var detta helt oväntat och jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 329
Senast: Egonson_
·
Dressyr Vilka ska dit? Vad ska ni se för klasser? (dressyrklasser givetvis) vilka hästar/ryttare vill ni inte missa? :d
2 3
Svar
54
· Visningar
8 969
Senast: gunhild
·
Western Hej! Jag söker nya spännen till fendrarna, de som sitter ovan stigbygeln och håller ihop allt på fendern. Vart hittar man sånna? Of...
Svar
4
· Visningar
1 662
Senast: Antonia74
·
Hoppning döm om min förvåning när vi ska in på framridning/framhoppning ( jag som groom) då funktionären som släpper in säger Kom ihåg att de...
2
Svar
36
· Visningar
10 873
Senast: Saltis
·
Islandshäst Är så sugen på att köpa en egen islandshäst i framtiden. :) Men funderar lite på vilken prisklass min framtida häst kan tänkas ligga i...
Svar
4
· Visningar
2 719
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama