Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning På min däckel har jag snabbkopplingar. Den ena gick sönder för någon vecka sedan så jag beställde ett par nya. När dom kommer på...
Svar
10
· Visningar
1 937
Hoppning Hej! Jag skulle behöva lite tips på hur jag ska rida min medryttarhäst när vi hoppar. Han hoppar verkligen högt även fast det är...
Svar
5
· Visningar
3 173
Senast: sweet
·
Hoppning Behöver lite uppslag! Efter en steloperation av min rygg behöver jag en ny hoppsadel! Min gamla Prestige Black Star som jag älskat...
Svar
2
· Visningar
2 077
Senast: MoQ
·
Western Suck. Jag har gjort sönder ytterligare ett par jeans. Det är typ fjärde eller femte paret i år :meh: De spricker precis under...
2
Svar
22
· Visningar
6 044
Senast: sthu
·
Hoppning Är det någon som vet någon som anordnar blåbärshoppningar under hösten? Gärna nära Vallentuna/ Täby men alla förslag är välkomna!! ;)
Svar
1
· Visningar
1 759
Senast: mamman
·
Dressyr Årets ponny och junior-SM i dressyr går i mitten av augusti. Det är överfullt i alla klasser utom kat C. I kat D är det 62 anmälda (40...
Svar
11
· Visningar
2 297
Senast: Fjellheim
·
Islandshäst Jag undrar, hur registreras det om en häst är kastrerad eller ej? Ska man som ägare skicka in att hästen har blivit kastrerad till SIF...
Svar
6
· Visningar
1 625
Senast: kryddelydd
·
Körning I dag när jag körde märkte jag att vagnen följde hästens rörelse och blev i och med det rätt oskönt att åka vagn. KOlla på draglinorna...
Svar
3
· Visningar
1 501
Senast: Egonson_
·
Islandshäst Jag som trodde att jag var för tjock för islänning och därmed fått ge upp ridningen (i.o.m. att det har visat sig att jag inte klarar av...
Svar
3
· Visningar
1 682
Western Nu vill jag veta era erfarenheter av FreeMax sadlarna (westernmodellen naturligtvis). Jag har tittat på både den för 6450,- som finns...
2 3
Svar
52
· Visningar
23 805
Senast: Piraja
·
Dressyr Vilka ryggar passar Röösli & Childeric?
Svar
1
· Visningar
1 086
Senast: feel
·
Trav Det står i reglementet att Btränare får ha högst 5 hästar i träning som denne är delägare i (alltså utan att vara företrädare). Finns...
Svar
6
· Visningar
3 245
Senast: Nominous
·
Dressyr Så, nu har det hänt! Har anmält mig o gubben till våran första tävling, och börjar redan bli utom mig av nervositet (1,5 månad kvar...
Svar
8
· Visningar
1 577
Dressyr Jag har en fråga som jag hoppas få hjälp med av er! :D Ska rida dressyrallsvenskan div 3 till hösten. Och för att få starta den så...
Svar
5
· Visningar
1 525
Senast: bigganl
·
Trav En bekant till mig har köpt en överårig travhäst som ridhäst och det har uppkommit lite frågor som jag inte kan svara på på rak arm...
2
Svar
29
· Visningar
11 252
Senast: ghost
·
Hoppning har en liten undran... Jag tänkte försöka kvala med min pålle till globenfinalen. Det står att ekipage får ej ha placering i högre än...
Svar
9
· Visningar
2 351
Senast: token
·
Tävling Hej Dum fråga kanske, men vart på equipe hittar man ryttarmeddelanden och banskissen?
Svar
8
· Visningar
6 960
Senast: Lady_S
·
Körning Ska anmäla mig till första körtävlingen både för mig och ponnyn. Har tränat en del och har bra kondition på hästen så vill gärna försöka...
Svar
5
· Visningar
1 629
Islandshäst Tycker ofta det ser ut som att folk lägger sadeln direkt på hästen, utan schabrak eller så under, men det är bara islandshästar jag sett...
Svar
15
· Visningar
3 904
Senast: TinyWiny
·
Islandshäst Jag kan inte så mkt om det här, därför frågar jag. Under mina år (inte så många) med islandshästar har jag snappat lite här och lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 847
Senast: moli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad