Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?
Äger då inga egna hästar, utan det här är då min favorit på ridskolan + min medryttarhäst. Hoppas det är ok att jag är med här ändå
Ridskolehästen:
Sto f. ? imp. ? (Öststaterna?) ca. 158 - 160 cm i mkh.
Är egentligen en riktigt bra hopphäst och oavsett hinderhöjd hoppar hon alltid minst 120, haha.
Hon är extriört ett ihop plock av jag-vet-inte-vad, så egentligen "borde" hon inte kunna något inom dressyr alls. Hon har problem med galoppfattningar, och kan inte direkt gå i form (kan gå sänkt-lösgjort, men inte regelrätt i form), men vi kämpar på, och med mig gör hon skänkelvikningar i både skritt och trav, början till framdelsvändningar och hennes trav är ju bara
att sitta i. Sen är hennes psyke verkligen to-die-for när man väl "hittat" henne. Då går hon verkligen genom eld och vatten för en, och ställer upp i exakt vartenda steg hon tar, särskilt på tävling. Har startat henne i debutant dressyr (typ ryttarmärke II dressyr) med en andra plats såhär långt
Mål: LC dressyr på klubbnivå
Medryttarhästen:
SWB valack f. 2001 Acacio - Robin Z ca. 162 cm i mkh.
Hoppstammad och tävlas i hoppning på regional-nationell nivå av ägaren, men han är även duktig i dressyr.
Har tävlats LB:2 på lokal nivå en gång, också det av ägaren.
Han har dock vääääldigt stor trav, och jag kan inte sitta ner i den riktigt
Så det jobbar vi på. I övrigt går det riktigt bra, och vi har varit med på en liten caprilli (utgick från LB dressyrmässigt) och vi red ihop 54% tror jag det var
Hade endast ridit honom 3 gånger innan, så känns som ett ganska bra resultat med tanke på det.
Mål: Pay&Ride på LB nivå till hösten om jag ens ska tävla honom
Och en liten bildbomb:
Dressyrtävlingen med ridskolehästen. Det här är typ den form hon kan gå i. Men jag gillar henne lika mycket ändå
En bild där det ganska tydligt framgår att hon ser ut lite som ett "extriört axplock"...
Och som avslutning en bild där vi mest står och ser snygga ut
Jag och medis-hästen på framridningen till caprillin.
Har dock inte hunnit ta så mycket bilder på honom än...