Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

e: Lord Rubinstein - Rubinstein I
ue: Nivana - Silvio II

12152_1273828499.jpg

det är bara mina medryttarhästar och dom är inte tävlade ännu men kommer snart för deras ägare tränar för fullt.och det går väldigt bra.nu har Zara åkt iväg för försäljning så det är bara william kvar.men Zara är e:Danzas ue:Campari M och William är e:Dionysos.ska försöka att ladda upp kort på dom men vet inte om det lyckas.http://www.facebook.com/photo.php?pid=30983666&id=1007056746
Zara. http://www.facebook.com/photo.php?pid=30983666&id=1007056746#!/photo.php?pid=30987452&id=1007056746&fbid=1379999172484

Sto e: Bugatti Hilltop - Kaliber - Cosmos xx.

Tävlas LB snart utbildad LA men är inte stadig i LB än. Målet är MSV (med denna häst).

Styrka: Energi som aldrig tar slut, bra gång, gillar att jobba, personligheten, nerv.
Svaghet: Energin kan vara svår att ta hand om, ibland tjurig/stoig, nerver.

Hästen kan gå St Georg utan problem, kanske ännu högre men dit kommer vi nog inte komma innan hon går in i avel. Hon är fortfarande valpig och inte tillräcklig stark och bärig. Jag tror på MSV.

Jädrar vad det syntes att den var efter Briar! :laugh:

Måste bara fråga (hoppas de är ok).
Jag har noll koll på stam osv. Köpte mig en såkallad problemhäst- Halvblodsdonna. Jättefin.
Stoora nästintill enorma steg och mycket utrstålning. Är efter Maistic

Finns inte så mycke att läsa om honom på ashv.

Vad är de för kille? har dock fått höra att han lämnar knasiga avkommor (psykiskt). Det enda som märks av på min donna är att hon har järnvilja & är enormt bestämd. Har dessutom blivit bortklemad större delen av sitt liv & skrämt ryttare & ägare när hon inte vill mer och därmed kommit undan.

Ställ frågan på avel istället.:) Där finns flera som har koll på de flesta hingstar.

kl
Kan uppdatera då en pålle är såld och en är ny då hon kom i år:)

Gabrielle född 96,SWB avelssto, e Weltbürger - Bellini - Cyrano - Celadon xx . Hon är A-prem hennes mamma Elit och så även mormor. Står troligen över i år för att semineras med Florencio eller Don Romantic 2011.

Geili född 93, arab,avelssto, e Dworak - Mamluk. Betäcks med Lingh i år.

Garcon en Rouge JE född 09, hingst e Highcruiser ( hohenstein - Lauries Crusador xx)- u Gabrielle. Stor röd kille som troligen kommer sparas som tävlingshäst såvida han inte blir för stor!

Grace OnTheRocks född 10, sto e Dalwhinnie ( De Niro - Rohdiamant) u Gabrielle. mkt vacker liten brun tös som sparas som framtida tävlingshäst och avelssto!

*kl*

Divine DS 2007 Don Frederico- Lauries Crusador- Sion

Styrkor: har haft henne i 4 veckor så svårt att säga men just nu hennes attityd och huvud.

Svagheter: Skulle väl vara att hon bara rör sig ordinärt just nu men hon växer så det blir säkert mycket bättre om ett par månader.

Top model s - 06 e:Topaasch - Lavirco
ägt henne nu i kanske 8 veckor så vi har inte gjort så mkt än, bara lärt känna varandra :) Har ett otroligt lynne så henne hoppas ja på i framtiden!
Väldigt omusklad och smal på bilden, svår att hålla hullet på henne och så har hon växt

31175508.jpg
[/url][/IMG]

Sto 1998 Hannoveranare
e.Pinkus-Bergkristall (tysk stam, importerad)

Går nu LA3 med godkänt resultat, piruettjobb och trampning påbörjad. Målet är att hon ska gå MSV A minst.

Styrka: Har ENORMA gångarter, kapacitet och utstrålning utöver det vanliga.
Svaghet: Spänd, f.d. hopphäst så hon blir spänd och hög, "hängmatta", måste få kontroll på huvudet. Har problem med brunster.

dsc_1485_94676865.jpg

Fast en körhäst, ialla fall om den tävlas, bör ju ha en hel del gång för att lyckas och gärna kunna bära sig själv+ att den behöver ha ett bra huvud, så att säga att den inte är avlad för dressyr känns ju inte helt rätt. Om den är avlad för körtävling bör den ha samma kvalitéer som en dressyrhäst + ett stabilt psyke.

Min häst Jasmine Girl, welshsto född 93 efter :

e. The Hale Helios RW 56 ee. The Hale WSB 12254

u. Jackie RWR 52

Jag ska börja tävla LC och LB nu till hösten . :)

Där kan jag nog inte hålla med dig.

Holländska körhästar går i en extremt hög form, med extrema knälyft. Kolla på tuigpaarden.net t.ex, så får du se att den form de jobbar i inte har mycket att göra med dressyrformen. Ofta har de en hel del underhals, "fel" ansatt hals, och ofta en rygg som inte hänger med på det sättet dressyrdomare önskar.

Däremot har jag sett flera fina KWPN TP, så det går säkert att göra om dem till fina dressyrhästar, om man bara musklar om dem. Om inte annat har de ju alltid utstrålning och rör sig häftigt.

Din Leo tycker jag är superläcker, Cettan!

Ja det är så jag menar när jag säger att Leo inte är avlad för dressyr. Han har en hals som en skorsten rakt upp med mycket underhals, mycket knän, och även det där med ryggen stämmer bra in på honom. Dessutom är han ganska tung och grov och ser inte alls ut som de flesta moderna dressyrhästar gör idag. Däremot har han ett fantastiskt psyke och det är han huvud som gör att vi kommit så långt som vi har gjort och som gör att jag hoppas att vi kan komma ännu längre. Han är väldigt läraktig och arbetsvillig och alltid jättekul att rida. :)

Vad ligger bakom Quantum? Quattro-blod kanske? Väldigt vacker häst:).

Vad ligger bakom Quantum? Quattro-blod kanske? Väldigt vacker häst:).

Tack! Jo han är fin på alla sätt, riktig trevlig myskille =)

Han är ett hopkok av multiblod, på pappans sida är det:

Quantum
Quidam de Revel
Cor de la bryere
Alme Z

På mammans sida:

Coriander
Coriolan
Fernando
Calypso II

Hjälp, din häst är som en kopia av min, men med mer muskler och utan strimbläs! Väldigt tjusig dam måste jag säga ;)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 552
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 725
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar