Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?
Jag har ett sjuårigt sto,
Cinnamon, e BH Hertug u Copi ue Weltmeyer-Romadeur2 som jag rider dressyr på
.Min ögonsten! Hon är en välväxt tjej på 173cm. Jag köpte henne som föl och har ridit in henne själv. Hon har fått ett föl när hon var fyra. När hon var fem blev hon opererad för kolik och var konvalecent mest i princip hela året. I år är vårt första år på tävlingsbanan och vi är ganska gröna båda två. Tre tävlingar har det blivit LC och LB. Planerar debut i LA i sensommar.
Målet är att nå så långt vi kan
Fördelar: Super ridbar. Mjuk och vänlig i sitt sätt. Har väldigt lätt för sig. Rörlig i alla gångarter. Försöker alltid vara till lags, bråkar aldrig. Hon är lugn och fin att ha med på tävling och gillar all uppmärksamhet. Älskar att bli fin och knoppad.
Nackdelar: Gillar inte att åka transport, men det går bättre än tidigare. Hon går lätt att lasta och står lugnt och äter när den är still, men trampar väldigt när man åker och stressar upp sig.
Väldigt känslig och blir nervös om jag är det.
Sedan har jag hennes treåriga son,
Cilantro, e Johnson. Stilig kille på 170cm. Han är inriden och jobbas ett tag till nu i försommar. Blivande dressyrhäst.
Fördelar: Elegant, utstrålning och riktigt rörlig. Härlig galopp i uppförsbacke. Känslig och mycket nerv. Vänlig i sättet som sin mamma. Modig på uteritter. Han går förbi bilar, mopeder och kossor. Lättlastad.
Nackdelar: Lite "pjoskig" med benskydd, skoning och benen överhuvudtaget.
Bild på Cinnamon (om jag får till det)
http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_36/31060000-31069999/120x120/31069987.jpg?0