Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Jag har en treårig fjording som inte är så stor, ca 132-133 cm i mkh. Eftersom jag är vuxen, känns det "sådär" att börja rida på henne...
Svar
12
· Visningar
2 425
Senast: kryddelydd
·
Islandshäst Hejsan! Nu på lördag så hämtar jag hem min första egna häst, ett blivande 4-årigt sto efter fyrgångshästen och NM-mästare i fyrgång...
Svar
2
· Visningar
3 188
Senast: kryddelydd
·
Körning Nu har selen kommit - en syntetsele från Drive Out. Jag har passat in den så gott jag har kunnat, men skulle gärna ta emot feedback...
2
Svar
36
· Visningar
7 770
Senast: kolblakkur
·
Dressyr Att det finns ganska gott om Pay&Jump i Stockholmsområdet är jag väl medveten om, men hur är det med Pay&Ride? Då tänker jag främst...
Svar
5
· Visningar
2 789
Senast: Allie
·
Hoppning Jag är en tjej på 16 år. Jag har alltid velat hålla på med hoppning men när vi skaffade häst för fyra år sedan så fick jag upp ögonen...
Svar
0
· Visningar
1 400
Islandshäst En tråd för oss som följer VM från hemmaplan... Sitter med World Fengur uppe och följer avelshästarnas exterör! Fjödur behåller sina...
Svar
6
· Visningar
1 746
Senast: Duplo
·
Dressyr Hur mkt skiljer det i cm i tumstl på sadlar tex, 17½ - 18 tum?
Svar
3
· Visningar
1 005
Senast: steril
·
Islandshäst Hejsan! Jag har sedan cirka 6 månader tillbaka haft att göra med en femgångsvalack, 14 år gammal, e. Fafnir från Götarsvik. Under en...
Svar
13
· Visningar
3 614
Senast: Boj
·
Fälttävlan Hej! Jag undrar vilka fotografer det finnssom fotar fälttävlanstävlingar. Såg det var flera på Öveds förra helgen och Styringe denna...
Svar
1
· Visningar
2 131
Hoppning Behöver jag ha grönt kort och tävlingslicens för att rida pay'n'jumps?
Svar
9
· Visningar
6 381
Senast: MoCa
·
Fälttävlan Hej hej! Hur är det med Boxholms 1* bana? Svårigheter? Tänk på? Tittade på bilder på youtube - hur många vatten har dom? Tack för tips...
Svar
5
· Visningar
2 538
Senast: lundsbo
·
Western Vill börja med att säga att jag anser inte på något sätt att det är westernridningens fel att min häst har blivit halt. Så slipper jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 644
Senast: Liten
·
Western Jag har ett superfrächt 20 årigt varmblodssto som ja har haft i 4.5 år utan några större framgångar inom den engelska ridningen då vi...
Svar
8
· Visningar
2 254
Körning Min shettis har börjat med att dra väldigt till vänster då jag kör. Brukar köra på vänster sida längs vägen för att lättare ha syn på...
Svar
8
· Visningar
2 168
Senast: skuggi
·
Islandshäst Jag har fått frågan om jag vill ge mig ut och prova tävla lite med hästen jag rider :eek: Det är en fin, snäll, trevlig, lite äldre...
Svar
1
· Visningar
1 201
Senast: Boj
·
Islandshäst Jag har en liten undran om vad man får och inte får göra på tävlingsbanan :nailbiting: Är det tex ok om man börjar tölta när man kommit...
Svar
4
· Visningar
1 982
Senast: Lokkur
·
Islandshäst Tänkte se om ni har några tips på hur jag bör träna vidare med att inte få min häst så lång i formen? Sen jag började med islandshäst...
Svar
4
· Visningar
1 426
Senast: Ztrike
·
Western Ja vilken sadel tror ni skulle passa mitt varmblod på 150 cm med ganska kort (sadelläge långt bak!), rund och svängd rygg? Har ingen...
Svar
2
· Visningar
2 236
Islandshäst Den nya officiella VM låten 2013, vad tycks? http://www.youtube.com/watch?v=My8bFm3N_hc#at=18
Svar
12
· Visningar
2 210
Senast: engill
·
Trav Hör eg inte till trav, utan tränar för distans och är på jakt efter en enkel men bra pulsmätare. Postar en tråd även här och hoppas på...
Svar
3
· Visningar
2 918
Senast: guppey
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka